Kolejny handlowy gigant inwestuje w e-grocery. To kluczowy kierunek rozwoju

Kolejny handlowy gigant inwestuje w e-grocery. To kluczowy kierunek rozwoju

Auchan uruchomił właśnie nową odsłonę sklepu internetowego w Polsce. Detalista postawił w nim na personalizację doświadczenia zakupowego, przyjazny interfejs oraz integrację z programem lojalnościowym. Nowy sklep internetowy Auchan został wyposażony w funkcje oparte na sztucznej inteligencji. To jednak dopiero początek zmian w sieci.

Sklep online Auchan to dopiero początek

Nową odsłonę sklepu online Auchan klienci mogli po raz pierwszy zobaczyć we wtorek 16 kwietnia. Jak informuje detalista, to zaledwie pierwszy z etapów działań przewidzianych w ramach partnerskiej umowy Auchan z brytyjską firmą Ocado, która zajmuje się automatyzacją i robotyzacją logistyki dla e-grocery. 

W kolejnym etapie uruchomione zostanie ultranowoczesne, zrobotyzowane centrum dystrybucyjne, które wspierać będzie obsługę klientów dzięki unikalnym systemom automatyzacji oraz wykorzystaniu sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego w ramach autorskich rozwiązań Ocado Smart Platform.

Digitalizacja kluczowym kierunkiem rozwoju Auchan

W nowym sklepie uruchomione zostaną oparte na sztucznej inteligencji funkcje, które dodatkowo wspierać będą klientów podczas zakupów – dzięki inteligentnym sugestiom pomagając odkrywać nowe opcje, zapewniając szybki dostęp do ulubionych produktów, umożliwiając dodawanie wybranych produktów do koszyka i powtarzanie zamówień z określoną częstotliwością, czy wreszcie przypominając o często kupowanych produktach przy kasie.

System przypomni także o możliwości zdobycia punktów w ramach programu Skarbonka – teraz udostępnionej również przy zakupach online.

Rozwój e-biznesu to strategicznie ważny dla nas kierunek rozwoju, dlatego stale inwestujemy w digitalizację naszej sieci, dostosowując nowe rozwiązania do zmieniającego się rynku, potrzeb naszych klientów i ich obsługi w modelu omnichannel. Inteligentna Platforma Ocado to dziś w skali światowej jeden z najbardziej rozbudowanych i zaawansowanych technologicznie pakietów takich rozwiązań. Jej wykorzystanie w znaczący sposób wpłynie na optymalizację procesów i skalowanie naszego biznesu online.

Szymon Turnau, dyrektor Digital & E-commerce w Auchan Polska

Krystalizuje się mocny kierunek rozwoju sektora. Handel stawia na online

Sektor handlu detalicznego w ostatnim czasie wzmacnia działania w obszarze e-commerce. Zaledwie kilka dni przez informacją o nowym sklepie online Auchan, o starcie zupełnie nowej platformy poinformowała inna sieć sklepów.

Kaufland Marketplace, bo pod taką nazwą będzie występował e-commerce niemieckiej sieci w Polsce, ma wystartować w kraju jeszcze latem tego roku. O zwiększeniu inwestycji w online mówił ostatnio również Lidl, o czym pisaliśmy w tekście: Lidl inwestuje potężne środki w rozwój handlu online.

To oczywiście nie koniec. W lutym tego roku wystartował także sklep online Biedronka, gdzie detalista sprzedaje produkty spożywcze w promocjach zbliżonych do tych znanych ze sklepów.


foto: mat. prasowe

Reklama