Anna Sambor, Herbapol: Działania online odpowiadają już za 40% naszych wydatków

Anna Sambor, Herbapol: Działania online odpowiadają już za 40% naszych wydatków

"Znajdujemy się w przełomowym momencie. Szukamy pomysłu na długoterminową komunikację dla Herbapolu. Nie wykluczamy, że pojawią się tam znane twarze" – mówi Anna Sambor, dyrektor marketingu w Herbapol-Lublin zaznaczając przy tym, że firma w dużej mierze stawia obecnie na kanał online, który odpowiada już za około 40% budżetu.

Herbapol-Lublin stawia na kanały online

W marketingu dużo mówi się o komunikacji 360 stopni. Ważne jest dopracowanie każdego kanału komunikacji w odpowiedzi na oczekiwania konkretnych grup docelowych. Duże możliwości w tym kontekście daje online. Jak przyznaje Anna Sambor, firma już od kilku lat mocno stawia na ten kanał. 

Masowa komunikacja, która była skuteczna jeszcze 10 lat temu, obecnie traci na znaczeniu. Dlaczego? Ponieważ przekazy masowe często trafiają do wszystkich, ale jednocześnie do nikogo. Z kolei komunikacja online daje możliwość precyzyjnego docierania do wybranych grup odbiorców, co jest dzisiaj kluczowe. Każdy pragnie otrzymywać komunikaty dostosowane do swoich potrzeb, motywacji, preferencji i zainteresowań. Właśnie w tym kontekście internet staje się istotnym obszarem.

Anna Sambor, dyrektor marketingu w Herbapol-Lublin

Precyzyjne dotarcie i real-time marketing

Istotną przewagą w działaniach online podejmowanych przez Herbapol-Lublin, jak zaznacza Anna Sambor, jest precyzyjne targetowanie treści pod konkretną osobę w momencie, w którym rzeczywiście odpowiada to na jej zainteresowania i potrzeby. Dodatkową szansą, jak dodaje dyrektor sprzedaży, jest także możliwość szybkiego reagowania.

Real-time marketing, który ma ogromne znaczenie, zwłaszcza w kontekście online, jest po prostu fantastyczny. Jeśli zbliża się na przykład bardzo deszczowy tydzień, możliwe jest natychmiastowe uruchomienie kampanii promującej ciepłe herbatki, idealnie dopasowanej do aktualnych potrzeb i uczuć wszystkich w danym momencie

Anna Sambor, dyrektor marketingu w Herbapol-Lublin

Obecnie, jak przyznała Anna Sambor, już około 40% wydatków Herbapol-Lublin jest lokowanych w obszarze działań online. Nie oznacza to jednak, że firma rezygnuje ze współprac ze znanymi osobistościami. 

Współpraca ze znanymi twarzami

Niedawno wystartowała ogólnopolska kampania reklamowa musów owocowych Herbapol z udziałem kulinarnej ekspertki i pasjonatki zdrowego trybu życia – Darii Ładochy. Jak podkreśla Anna Sambor, wybór ten nie był przypadkowy.

Daria jest znana ze swojej energii, wolności, spontaniczności, pomysłowości, ale też daje dużo inspiracji kulinarnych, co było niezwykle istotne dla nas, jeśli chodzi o komunikację mówców i ich wszechstronnego zastosowania w kuchni – od sałatek, przez desery, aż po mięsa. To jest współpraca pod kątem bardzo konkretnego celu, który sobie postawiliśmy przed komunikacją tej nowości.

Anna Sambor, dyrektor marketingu w Herbapol-Lublin

Herbapol-Lublin buduje właśnie strategię działań marketingowych na kolejny okres. Anna Sambor nie zdradza jednak, czy firma planuje nawiązanie kolejnych współprac.

W tym roku znajdujemy się w takim przełomowym momencie, kiedy szukamy pomysłu na długoterminową komunikację dla Herbapolu. Nie wykluczamy, że pojawią się tam znane twarze, ale to nie jest główny powód poszukiwań.

Anna Sambor, dyrektor marketingu w Herbapol-Lublin

foto: Anna Sambor, dyrektor marketingu w Herbapol-Lublin (mat. redakcji)

Reklama