Kolejne firmy i znane marki dołączają do bojkotu Telewizji Republika. Do IKEA oraz mBanku, dołączył już także serwis do zamawiania jedzenia Pyszne.pl.
Przedsiębiorcy chcą w ten sposób odciąć się od wypowiedzi o charakterze rasistowskim, które pojawiały się w ostatnich dniach na antenie.
Bojkot Telewizji Republika - Pyszne.pl wycofuje reklamy
Pyszne.pl poinformowało w czwartowym wpisie o zakończeniu działalności reklamowej we wszystkich kanałach TV Republika.
Firma stanowczo oddziela jednak swoje działanie od kwestii politycznych. "Nie angażowaliśmy się i nie będziemy się angażować w politykę. Analogiczne działania podjęlibyśmy w każdym innym przypadku i z jakimkolwiek innym medium" – podkreśla.
Firma wyjaśniła, że jej reklamy znalazły się w kanałach TV Republika "w analogiczny sposób, jak niektóre z reklam rozpoznawalnych na rynku firm". Mowa między innymi o skandynawskiej sieci IKEA czy mBanku.
Chodzi o sposób, w jaki kupowane są media, o czym więcej powiedziała IKEA odcinając się od TV Republika. Detalista przekazał wtedy, że Telewizja Republika od niedawna stała się częścią pakietu stacji tematycznych oferowanych przez Polsat. W związku z tym wiele firm, szczególnie tych globalnych, nie miało świadomości obecności w tym kanale.
Nasze reklamy znalazły się na kanałach medialnych TV Republika w analogiczny sposób, jak niektóre z reklam rozpoznawalnych na rynku firm. Były częścią większego pakietu mediowego zakupionego w grupie Polsat. Wycofujemy wszystkie reklamy emitowane na kanałach TV Republika.
— Pyszne.pl (@pysznepl) January 4, 2024
Dzień po oficjalnej informacji Pyszne.pl o zakończeniu emisji swoich reklam w Telewizji Republika, podobny ruch wykonał Carrefour. Sieć wycofała spoty z TV Republika w trybie natychmiastowym.
foto: mat. prasowe