Patrycja Sikorska: Wykorzystujemy wszystkie narzędzia, aby budować kulturę wina w Polsce

Patrycja Sikorska: Wykorzystujemy wszystkie narzędzia, aby budować kulturę wina w Polsce

W czasach nakładających się na siebie kryzysów oczekiwania konsumentów wobec marek rosną. Stawiają przed nimi konkretne wymogi, a także weryfikują ich deklaracje. O zmieniającej się roli PR-u oraz komunikacji marki rozmawiamy z Patrycją Sikorską, Manager PR i Marketingu Strategicznego w firmie TiM S.A.

Toczące się wojny, wysoka inflacja, problemy transportowe czy skutki pandemii, z którymi cały czas się borykamy – to wszystko wpłynęło na nas jako ludzi i oczywiście ma wpływ na nasze zachowania jako konsumentów.

Klienci kupują coraz bardziej świadomie, czytają etykiety, zapoznają się ze składem produktów, ale też jako kluczowy wyznacznik swoich wyborów traktują jakość. Właśnie tutaj pojawia się rola naszej firmy jako importera i dystrybutora wina, a także bardzo mocno wzrasta waga szeroko pojętej komunikacji i PR-u. 

Patrycja Sikorska, Manager PR i Marketingu Strategicznego w firmie TiM S.A.

Jako firma, TiM S.A. nie tylko pragnie pokazać konsumentom, że stojąc przed półką pełną win, warto wybrać produkt z jego portfolio, ale także wskazać, że ten wyróżnia się na półce sklepowej nie bez powodu. Jak przyznaje Patrycja Sikorska, kluczowe w tym kontekście jest to, co kryje się za danym trunkiem, a więc jego historia.

Bardzo często mówimy o pewnej historii produktu. Wino to jest w końcu pasja i historia jego twórcy – to wszystko jest zaklęte w tej jednej butelce.

Patrycja Sikorska, Manager PR i Marketingu Strategicznego w firmie TiM S.A.

Wino to emocje, historia i stojąca za nim jakość

Ważnym elementem budowania reputacji marek oraz całej firmy jest zdobywanie zaufania swojego otoczenia – to w przypadku TiM S.A. odbywa się poprzez oferowanie odbiorcom historii oraz emocji, a także gwarancji jakości.

Poszukując butelki wina na półce sklepowej i szukając informacji na temat danego wina, coraz częściej poszukujemy pewnego rodzaju historii i opowieści. Dla nas równie ważne jest, aby w tę historię wpleść słowo "jakość" i pokazać, że każdy enolog, który pracuje nad winem, całą swoją energię wkłada w to, żeby to wino było jak najlepsze – żeby mógł być z niego dumny.

Patrycja Sikorska, Manager PR i Marketingu Strategicznego w firmie TiM S.A.

Stąd też pochodzi motto firmy TiM S.A.: Wszystko, co robimy, robimy z miłości do wina. "To właśnie ta miłość i pasja do produktów pozwalają nam odnaleźć się na tym bardzo często zmieniającym się rynku" – podkreśla Patrycja Sikorska.

Kultura wina w Polsce

Kolejnym bardzo bliskim firmie TiM S.A. działaniem jest edukowanie – szczególnie w momencie, w którym konsumpcja staje się dla polskich konsumentów, którzy odwiedzają coraz zęściej regiony, gdzie tradycja picia wina jest zakorzeniona w kulturze, bardziej świadoma.

Wiedząc o tym, że klient kupuje coraz bardziej świadomie i dokonuje coraz bardziej świadomych wyborów, zdajemy sobie sprawę z tego, że budowanie wiedzy i kultury winiarskiej w Polsce jest teraz bardzo istotne.

Patrycja Sikorska, Manager PR i Marketingu Strategicznego w firmie TiM S.A.

W codziennych działaniach firma TiM S.A. stara się odczarować pokutujący mit, mówiący o tym, że wino powinniśmy pić wyłącznie na specjalne okazje.

Wino to jest bardzo szeroka kultura, w której można się zakochać i którą można poczuć wszystkimi zmysłami. Stąd też wykorzystujemy wszystkie narzędzia PR, żeby budować kulturę wina w Polsce, żeby edukować konsumentów, budować ich świadomość, obalać mity oraz wskazywać fakty. A to wszystko w połączeniu z energią naszego zespołu i z entuzjazmem. Myślę, że idzie nam bardzo dobrze. Bardzo pozytywnie patrzymy w przyszłość.

Patrycja Sikorska, Manager PR i Marketingu Strategicznego w firmie TiM S.A.

foto: Patrycja Sikorska, Manager PR i Marketingu Strategicznego w firmie TiM S.A. (mat. redakcji)

Reklama