W czasach nakładających się na siebie kryzysów oczekiwania konsumentów wobec marek rosną. Stawiają przed nimi konkretne wymogi, a także weryfikują ich deklaracje. O zmieniającej się roli PR-u oraz komunikacji marki rozmawiamy z Patrycją Sikorską, Manager PR i Marketingu Strategicznego w firmie TiM S.A.
Toczące się wojny, wysoka inflacja, problemy transportowe czy skutki pandemii, z którymi cały czas się borykamy – to wszystko wpłynęło na nas jako ludzi i oczywiście ma wpływ na nasze zachowania jako konsumentów.
Jako firma, TiM S.A. nie tylko pragnie pokazać konsumentom, że stojąc przed półką pełną win, warto wybrać produkt z jego portfolio, ale także wskazać, że ten wyróżnia się na półce sklepowej nie bez powodu. Jak przyznaje Patrycja Sikorska, kluczowe w tym kontekście jest to, co kryje się za danym trunkiem, a więc jego historia.
Wino to emocje, historia i stojąca za nim jakość
Ważnym elementem budowania reputacji marek oraz całej firmy jest zdobywanie zaufania swojego otoczenia – to w przypadku TiM S.A. odbywa się poprzez oferowanie odbiorcom historii oraz emocji, a także gwarancji jakości.
Stąd też pochodzi motto firmy TiM S.A.: Wszystko, co robimy, robimy z miłości do wina. "To właśnie ta miłość i pasja do produktów pozwalają nam odnaleźć się na tym bardzo często zmieniającym się rynku" – podkreśla Patrycja Sikorska.
Kultura wina w Polsce
Kolejnym bardzo bliskim firmie TiM S.A. działaniem jest edukowanie – szczególnie w momencie, w którym konsumpcja staje się dla polskich konsumentów, którzy odwiedzają coraz zęściej regiony, gdzie tradycja picia wina jest zakorzeniona w kulturze, bardziej świadoma.
W codziennych działaniach firma TiM S.A. stara się odczarować pokutujący mit, mówiący o tym, że wino powinniśmy pić wyłącznie na specjalne okazje.
foto: Patrycja Sikorska, Manager PR i Marketingu Strategicznego w firmie TiM S.A. (mat. redakcji)