ALDI wprowadza nowy format sklepu. To odpowiedź na malejącą liczbę gruntów

ALDI wprowadza nowy format sklepu. To odpowiedź na malejącą liczbę gruntów

ALDI 2.0 Compact to jeden z dwóch formatów, których otwarcie zaplanował jeszcze na grudzień 2023 roku detalista. Pierwsza placówka w tym koncepcie pojawi się w Krakowie. Ma odpowiadać na ważny problem, z którym mierzy się branża handlowa – malejącą liczbę powierzchni pod nowe sklepy.

ALDI 2.0 Compact debiutuje w Polsce

Głównymi przewagami konceptu Compact ma być oszczędność przestrzeni i możliwość dopasowania się do bardziej wymagających lokalizacji. Poza dostosowanym metrażem, w sklepie pojawiły się także kasy ekspresowe. 

Opracowanie konceptu 2.0 Compact to nasza odpowiedź na wymagania, które stawiają nam lokalizacje o mniejszej powierzchni sali sprzedaży. Jednym ze znaków rozpoznawczych sklepów ALDI są szerokie, wygodne alejki, dlatego ograniczona powierzchnia sklepu przy jednoczesnym założeniu dostępności pełnej oferty produktowej stanowiły dla nas pewne wyzwanie.

Iga Boszko, kierownik działu wyposażenia i systemów sklepowych ALDI

W związku z mniejszą powierzchnią sprzedaży, w sklepach ALDI 2.0 Compact sieć zdecydowała się na wykorzystanie dedykowanego dla tego konceptu wyposażenia. Jak wyjaśnia Iga Boszko, zastosowano między innymi wyższe regały, węższe półki, pionowe kosze promocyjne czy też mniejsze wózki zakupowe

Nowością w układzie ALDI 2.0 Compact jest również strefa kas ekspresowych, która w tym wypadku została umiejscowiona prostopadle do sali sprzedaży oraz poprzeczna środkowa alejka zapewniająca sprawniejszą nawigację po sklepie. 

Nawet 400 sklepów w formacie Compact

Pierwsza placówka ALDI 2.0 Compact w Polsce zostanie otwarta w piątek 15 grudnia 2023 roku. Będzie zlokalizowana w Krakowie przy ulicy Lea 44. Nie jest to jednak pierwszy sklep w tym formacie w ramach całej Grupy.

Zgodnie z badaniami przeprowadzanymi w Grupie ALDI Nord do wdrożenia konceptu 2.0 Compact może się kwalifikować nawet 400 sklepów w całej Europie. Jak informuje sieć, we wszystkich sklepach testowych, w których to rozwiązanie zastosowano, odnotowano "wyraźny wzrost obrotów, a opinie klientów i pracowników ALDI były bardzo pozytywne". 


foto: mat. prasowe

Reklama