Mlekovita posiada już 25 zakładów produkcyjnych, w których przerabia rekordowe ilości mleka. Poprzez konsolidację sektora oraz nieprzerwane inwestycje w technologie oraz bazę produktową i surowcową producent zamierza znacznie wzmocnić swoją pozycję.
Mlekovita znacznie zwiększa bazę surowcową
Podczas 10 miesięcy 2023 roku Mlekovita przerobiła ponad 2,14 mld litrów mleka ustanawiąc tym samym rekord bazy surowcowej w swojej 95-letniej historii firmy. Dynamika w trakcie tego okresu przekroczyła 109% w perspektywie rok do roku. Poza tym producent przerobił dodatkowo 800 mln litrów serwatki.
Liczba markowych produktów w portoflio Mlekovity przekroczyła w tym czasie 1600 artykułów. Podczas 10 miesięcy tego roku producent wprowadził na rynek 42 nowości. To znacznie więcej niż podczas całego 2022 roku, kiedy na sklepowych półkach zadebiutowało 28 nowych produktów.
Konsolidacja podstawą współczesnej strategii
Zwiększanie bazy surowcowej, a także portfolio produktowego jest rezultatetem realizowanej przez Mlekovitę strategii, w ramach której producent chce umocnić silną pozycję marki. Pomóc ma w tym również konsolidacja branży, która zdaniem prezesa Grupy Mlekovita w obecnych, trudnych czasach jest niezbędnym działaniem.
Mlekovita realizuje plan konsolidacji. W samym 2023 roku Mlekovita przejęła trzy zakłady produkcyjne: w Czarnkowie, Chodzieży i Miechowie-Charsznicy. Za sprawą wrześniowego połączenia Mlekovity z OSM Czarnków producent wzmocnił swoją pozycję w Wielkopolsce zwiększając liczbę zakładów w regionie do pięciu. Już wtedy Sapiński zaznaczał, że Mlekovita jest otwarta strategicznie na ekspansję. Ta ma przebiegać poprzez zwiększanie liczby spółdzielni w Grupie.
Obecnie Mlekovita ma 25 zakładów produkcyjnych, wobec 22 zakładów na koniec 2022 roku. W 2022 roku przychody Mlekovity osiągnęły poziom 9,5 mld zł. W tym czasie firma przeznaczyła na inwestycje niemal 100 mln zł.
foto: stockadobe(rh2010)