Prezes zarządu SM Mlekovita podczas Zebrania Przedstawicieli Członków przedstawił sprawozdanie z działalności firmy wraz z wynikami roku 2022. Podczas 12 miesięcy firma wygenerowała przychody na poziomie niemal 9,5 mld zł, bijąc tym samym kolejny rekord.
"Podsumowanie ubiegłego roku pokazuje, że 2022 rok był kolejnym, w którym Mlekovita może pochwalić się dobrą kondycją. Osiągnęliśmy sukces w postaci stałego rozwoju firmy i wzrostu wartości marki Mlekovita, zrealizowaliśmy kolejne ważne inwestycje, rozbudowując i modernizując infrastrukturę wewnętrzną" – komentuje prezes SM Mlekovita, Dariusz Sapiński.
Eksport Mlekovity
Produkty Mlekovity trafiają już do 167 krajów na wszystkich kontynentach. Plany na kolejny rok obejmują dalszy, konsekwentny rozwój firmy i marki Mlekovita, w tym także w zakresie eksportu.
Jak podaje firma, Mlekovita od wielu lat pozostaje największym eksporterem produktów mleczarskich w Europie Środkowo-Wschodniej, a także liderem pod względem liczby obsługiwanych krajów oraz asortymentów wysyłanych na rynki zewnętrzne.
Na ten moment Mlekovita eksportuje produkty do wszystkich 27 państw UE, ale także do Azji, Afryki, Australii oraz oby Ameryk. Na zagraniczne rynki kierowane jest około 35% wytwarzanych przez Mlekovitę produktów.
Codziennie poza granice Polski wysyłanych jest średnio 150 kontenerów z produktami. Co miesiąc Grupa Mlekovita dostarcza na rynek krajowy i zagraniczny m.in. minimum: 60 mln l mleka, 8 tys. ton serów, 6 tys. ton masła, 10 tys. ton proszków mlecznych.
Inwestycje na poziomie 100 mln zł
Na całą grupę mleczarską składają się 22 zakłady produkcyjne, 34 hurtownie, 147 sklepów firmowych Mlekovitka i sklep internetowy. Mlekovita w dalszym ciągu inwestuje jednak w infrastrukturę techniczną i technologiczną, w celu zwiększenia zdolności produkcyjnych.
Firma dąży do utrzymywania wydatków na inwestycje na zbliżonym poziomie każdego roku. W 2022 r. było to blisko 100 mln złotych. Związane one były m.in. z uruchomieniem fabryki serów dojrzewających w Białej Podlaskiej, farmy fotowoltaicznej w centrali w Wysokiem Mazowieckiem, nowych linii produkcyjnych, w tym w centrali na wydziałach UHT i masłowni oraz pierwszego Bistro Mlekovitka, zlokalizowanego również w centrali Grupy.
Mlekovita wprowadzała średnio ponad 2 nowości miesięcznie
2022 rok był kolejnym, w którym Mlekovita wprowadziła szereg nowości do swojego portfolio. Choć ich liczba była mniejsza niż w 2021 roku, w dalszym ciągy wynik jest imponujący.
W 2022 roku Mlekovita wprowadziła do oferty 28 nowych produktów, wobec 39 nowości w 2021 roku. Oznacza to, że średnio każdego miesiąca pojawiały się 2,33 nowe produkty. Wśród nich znalazły się takie produkty jak śmietana Polska terminowana, napoje mleczno-kawowe Wypasione, śmietanka bez laktozy czy jogusrt typu Skyr Suber Body Active.
Foto: Dariusz Sapiński, prezes zarządu SM Mlekovita (mat. prasowe)