Coca-Cola na celowniku niemieckiego urzędu kartelowego

Coca-Cola na celowniku niemieckiego urzędu kartelowego

Federalny Urząd Kartelowy poinformował o wszczęciu postępowania, w którym przyjrzy się bliżej praktykom stosowanym przez Coca-Cola w Niemczech. Ta miała ograniczać możliwość konkurowania na rynku innym producentom.

Postępowanie dotyczy spółki Coca-Cola Europacific Partners Deutschland GmbH, która zajmuje się rozlewem oraz dystrybucją wszystkich marek należących do The Coca-Cola Company w Niemczech. 

Jak informuje przewodniczący Urzędu, "istnieją przesłanki wskazujące, że Coca-Cola może ograniczać możliwości innych firm w zakresie konkurowania". Dokładnie mowa o strukturze rabatów, którą Coca-Cola miała konstruować dla sprzedawców detalicznych

W pierwszej kolejności Federalny Urząd Kartelowy ma sprawdzić pozycję Coca-Coli na rynku. Jeśli ta okaże się być dominującą na rynku napojów typu cola lub gazowanych napojów bezalkoholowych, producent będzie podlegać specjalnym przepisom odnoszących się do spółek dominujących.

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z INFORMACJAMI Z RYNKU:

Obserwuj nas w Google News

Organ sprawdzi zatem, czy rabaty oferowane przez Coca-Cola są zgodne z tym prawem i nie stwarzają zachęty dla detalistów do kupowania, eksponowania i reklamowania pełnej gamy produktów, w tym innych marek niż Coca-Cola. 

"Przedmiotowe warunki mogłyby skutkować ograniczeniem możliwości konkurowania innych producentów napojów konkurujących z Coca-Colą również na sąsiednich rynkach" – wyjaśnia Urząd.


foto: unsplash

Reklama