Paweł Nowak: Produkty zrównoważone nie muszą, a wręcz nie powinny być droższe

Paweł Nowak: Produkty zrównoważone nie muszą, a wręcz nie powinny być droższe

Jako konsumenci często oczekujemy, że to politycy czy firmy podejmą inicjatywy w zakresie zrównoważonego rozwoju. Później idziemy do sklepu i zapominamy, że w zasadzie to my decydujemy swoim portfelem – mówił Paweł Nowak, prezes firmy Goodvalley, podczas panelu dyskusyjnego "GO GREEN! Biznes, innowacyjność i zrównoważony rozwój" w trakcie konferencji Innovation Day 2023. 

Zrównoważone działania od początku działalności

Prezes podzielił się swoimi przemyśleniami na temat zrównoważonego rozwoju i znaczenia działań producentów w tej dziedzinie. Podkreślił, że firma Goodvalley istnieje od 30 lat i od samego początku swojej działalności dba o każdy etap procesu produkcji. 

Zbudowaliśmy firmę, która produkuje wędliny i mięso od pola do stołu. Wiemy, co dzieje się na każdym etapie - począwszy od uprawy, momentu, gdy nasze traktory wyjeżdżają na pola, aż do samego końca, w tym procesów związanych z energią odnawialną oraz oszczędzaniem zasobów, wody, prądu i plastiku.

Paweł Nowak, prezes Goodvalley

Konsumenci nie powinni płacić więcej

Nowak wyraził przekonanie, że produkty zrównoważone nie muszą być droższe, a wręcz powinny być dostępne za cenę konkurencyjną.

Jestem przekonany, a zresztą taka idea przyświeca również naszej firmie, że produkty zrównoważone, korzystne zarówno dla konsumenta, zwierząt, jak i środowiska, nie tylko nie muszą, ale wręcz nie powinny być droższe.

Paweł Nowak, prezes Goodvalley

Jak dodał, produkty Goodvalley są droższe od produktów konwencjonalnych dostępnych na rynku, ale nie dlatego, że są zrównoważone. "Nasze produkty są droższe, ponieważ są lepsze. Mają wyższą jakość, funkcjonalność i brak wzmacniaczy i konserwantów w składzie" – podkreślił. 

Latami pracowaliśmy w firmie nad tym, aby nasze produkty smakowały tak samo dobrze albo nawet lepiej od tych obecnych na rynku, mimo że nie posiadają wzmacniaczy smaku, do których niestety się przyzwyczailiśmy.

Paweł Nowak, prezes Goodvalley

Decyzję podejmujemy przy półce

Nawiązując do wystąpienia eksperta GfK na temat ekologicznych postaw Polaków, Paweł Nowak zaznaczył, że "brak działania to również działanie". Podczas debaty zauważył, że jako konsumenci często oczekujemy, że to politycy czy firmy podejmą inicjatywy w zakresie zrównoważonego rozwoju. Później przy półce sklepowej zapominamy, że w zasadzie sami decydujemy swoim portfelem.

Jak podsumował prezes Goodvalley, na samym końcu chodzi jednak o to, aby to klient był zadowolony z zakupu. "Naszą odpowiedzialnością, jako producentów, jest to, aby jakość rozumiana jako holistyczny aspekt zakupów była na odpowiednim poziomie" – dodał.


Paweł Nowak, prezes Goodvalley był jednym z panelistów podczas Innovation Day 2023. W panelu o tytule "GO GREEN! Biznes, innowacyjność i zrównoważony rozwój. Jak osiągać sukcesy w zrównoważonej organizacji?" udział wzięli również: Robert Ogór, prezes zarządu Ambra, Jan Kolański, prezes zarządu Colian, Małgorzata Cebelińska, członkini zarządu SM Mlekpol, Paweł Ziębaczewski, członek zarządu MGL grupa Mago.

Sprawdź pełną relację z konferencji Innovation Day 2023.


foto: Paweł Nowak, prezes Goodvalley (mat. redakcji)

Reklama