Ekologiczne postawy Polaków. Dlaczego za słowami niekoniecznie idą czyny? [GfK]

Ekologiczne postawy Polaków. Dlaczego za słowami niekoniecznie idą czyny? [GfK]

Największa grupa polskich konsumentów to osoby, które są zainteresowane zmianami związanymi ze zrównoważonym rozwojem, jednak niekoniecznie przekładają to zainteresowanie na czyny. Co za tym stoi? Jak wygląda "zieloność" polskiego konsumenta w dobie presji cenowej i kosztowej? Jak kryzys weryfikuje ideały? Odpowiedzi na te pytania udzielił Szymon Mordasiewicz, dyrektor komercyjny Panelu Gospodarstw Domowych w GfK Polonia, podczas konferencji Innovation Day 2023.

Ekologiczne postawy Polaków 2023

W trakcie wystąpienia Szymon Mordasiewicz z GfK Polonia przedstawił wyniki badania "Sustainability Report", ukazującego, jak konsumenci zmieniają swoje nawyki w kontekście zrównoważonego rozwoju. Aby zrozumieć różne podejścia oraz postawy, w raporcie podzielono polskie gospodarstwa domowe na trzy grupy: Eko-Aktywnych, Eko-Rozważających oraz Eko-Odrzucających. Czym się różnią?

  • Grupa Eko-Aktywnych reprezentuje osoby, które aktywnie angażują się w sprawy zrównoważonego rozwoju, podejmują też konkretne działania podczas zakupów. Ich koszyki zakupowe są warte 56,5 mld PLN. 
  • Eko-Rozważający to natomiast osoby, które wykazują zainteresowanie zmianami związanymi ze zrównoważonym rozwojem, choć często słowa te nie przekładają się na czyny, jeśli musieliby zapłacić za taki produkt więcej. Koszyki zakupowe Eko-Rozważających są warte 93,9 mld PLN. 
  • Ostatnią grupą są osoby, które nie wierzą w konieczność zmian związanych z ochroną środowiska. Nie są skłonni wydawać więcej na produkty zrównoważone. Koszyki zakupowe Eko-Odrzucających są w sumie warte 65,4 mld PLN.

Zaloguj się lub utwórz nowe konto.

Zaloguj się
Zarejestruj się