Czego szukają polscy konsumenci w nowych produktach? Czy zielone innowacje mają jeszcze rację bytu? Na te pytania i wiele więcej odpowiedziała podczas konferencji Innovation Day 2023 Joanna Rogalska, Knowledge Manager w NielsenIQ.
Zachodzi zmiana na poziomie świadomości konsumenckiej
Joanna Rogalska podkreśliła, że przemiany w kierunku zrównoważonego rozwoju nigdy wcześniej nie były tak istotne, jak obecnie. Na ten rodzaj transformacji rynku wpływa szereg czynników takich jak regulacje prawne, ale także rosnące koszty związane ze zmianami klimatycznymi czy przemiany konsumenckie.
Zmianę, która zachodzi w tym obszarze widać także w deklaracjach konsumentów. Jak podała podczas wystąpienia Joanna Rogalska, już 66% polskich konsumentów deklaruje, że zrównoważony rozwój stał się dla nich ważniejszy niż był dwa lata temu.
Wśród głównych powodów dla tej zmiany konsumenci wskazywali przede wszystkim na wpływ zmian klimatycznych na zdrowie i bezpieczeństwo (60%). 57% przyznało natomiast, że widzi wokół siebie więcej zanieczyszczeń i odpadów. Dokładnie połowa respondentów wskazała natomiast na ciągłą obecność tego tematu w przestrzeni publicznej/wiadomościach.