Mazurska Manufaktura zmienia plany związane z debiutem giełdowym. Znamy nową datę

Mazurska Manufaktura zmienia plany związane z debiutem giełdowym. Znamy nową datę

Mazurska Manufaktura S.A. ogłosiła zmiany w swoich planach dotyczących debiutu giełdowego. Decyzja ta wynika z poważnej konsolidacji rynku alkoholowego, w której firma aktywnie uczestniczy. Obecnie kapitalizacja spółki przekracza 60 mln zł, co znacząco wpłynęło na jej strategię na przyszłość.

Mazurska Manufaktura chce zadebiutować na giełdzie

Mazurska Manufaktura S.A. działa na rynku alkoholowym od 2019 roku i specjalizuje się w produkcji wódek, likierów, nalewek i regionalnych piw. Firma ma swoją siedzibę w zabytkowym Browarze Szczytno, gdzie produkuje wiele alkoholi, w tym regionalne piwa.

Mazurska Manufaktura w ostatnich latach odzyskała prawa do takich historycznych marek jak między innymi Jurand, Bractwo czy Krak lub Odra. W międzyczasie spółka rozwijała dystrybucję swoich produktów, nawiązując współpracę z sieciami handlowymi, hurtowniami i dystrybutorami.

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z INFORMACJAMI Z RYNKU:

Obserwuj nas w Google News

Debiut giełdowy był planem, który wielokrotnie przeplatał się w tym czasie w komunikatach firmy. Już w 2019 roku zapowiadała ona chęć debiutu na giełdzie. Wówczas plany Spółki zakładały wejście na rynek NewConnect. Na początku 2022 roku Mazurska Manufaktura zapowiadała, że debiut na NewConnect będzie miał miejsce jeszcze w I kwartale 2022 roku. Tak się jednak nie wydarzyło.

Jak wyjaśnia Mazurska Manufaktura, a uwagi na rynkowe zawirowania, w tym pandemię i wojnę, firma była zmuszona do przekładania decyzji o debiucie, mimo realizacji działań przygotowawczych. Temat wrócił jednak ponownie na tapet, ale w ambitniejszym wydaniu, m.in. dzięki projektowi konsolidacji. 

Najpierw konsolidacja

Narastające w ostatnich latach trudności związane z pandemią, wojną w Ukrainie, rosnącymi kosztami działalności i spadkiem sprzedaży alkoholu utrudniały rozwój Mazurskiej Manufaktury jednocześnie mobilizując firmę do podjęcia działań konsolidacyjnych. Zaczęło się od przejęcia udziałów w Kujawiance Inter, a następnie w hurtowni Sajgon. W pierwszym kwartale 2023 roku Mazurska Manufaktura powiększyła się dodatkowo o AleBrowar, dodając piwa kraftowe i sieć lokali do swojego portfolio.

Niedawno, w październiku, Mazurska Manufaktura zainwestowała w hurtownię Westtrade, przejmując 15% jej udziałów. Westtrade jest specjalistą w dystrybucji piw i win kraftowych na Pomorzu, zwłaszcza w Trójmieście. Ta ostatnia akwizycja umocniła pozycję grupy w regionie Pomorza.

Nowy termin debiutu Mazurskiej Manufaktury na giełdzie

Jak wyjaśnia Jakub Gromek z Mazurskiej Manufaktury S.A., firma w ostatnim czasie skupiła się na budowaniu mocnego portoflio i szerokiej sieci dystrybucji. Obecnie, jak dodaje, firma działa na poziomie kapitalizacji przekraczającej 60 mln zł. 

Powołanie do życia grupy konsolidacyjnej sprawiło, że operujemy dzisiaj zupełnie innymi danymi. W tym roku, wraz z Sajonem, Kujawianką, AleBrowarem i Westtradem wypracujemy łącznie przychód na poziomie ok. 100 mln zł, z czego około 20 proc. to wkład samej Mazurskiej Manufaktury. W tych okolicznościach nie chcemy się już “rozmieniać na drobne”. Podjęliśmy decyzje o wejściu od razu na główny parkiet. 

Jakub Gromek, dyrektor generalny Mazurskiej Manufaktury S.A.

Zgodnie z zapowiedziami, spółka teraz planuje wejść na główny parkiet giełdy w 2024 roku. Prace nad prospektem emisyjnym są już w toku. Do tego czasu producent ma intensywnie pracować nad kolejnymi krokami konsolidacji, aby wzmocnić swoją pozycję na rynku alkoholowym.

Jakub Gromek podkreśla przy tym, że firma posiada jeszcze dużo nieużytych możliwości produkcyjnych, co daje jej sporą przestrzeń do wzrostu. Planem Mazurskiej Manufaktury jest również wejście w sprzedaż detaliczną, obejmującą produkcję, dystrybucję i sprzedaż bezpośrednią.


foto: mat. prasowe

Reklama