Sieć supermarketów POLOmarket 1 października z sukcesem wystartowała z nowym systemem SAP S/4HANA for Retail.
Grupa zainwestowała także w nowy system do obsługi logistyki EWM (SAP Extended Warehouse Management), system transportowy TM (SAP Transportation Management), repozytorium danych CAR (SAP Customer Activity Repository), a także szynę integracyjną PO (SAP Process Orchestration).
Kluczowym elementem wdrożenia jest najnowsza wysokowydajna hurtownia danych Netezza od IBMoraz inwestycja w nowe serwerownie i backup’y, serwery bazodanowe oraz aplikacyjne do przetwarzania danych, a także macierze do gromadzenia i archiwizowania danych. Łączne nakłady na ten cel wyniosą w latach 2020-2024 ponad 30 mln złotych.
Krok ku transformacji cyfrowej sieci
Marcin Sowa, Prezes Zarządu sieci POLOmarket przyznaje, że wdrożenie nowego SAP S/4 HANA for Retail to kolejny duży krok na drodze transformacji cyfrowej sieci POLOmarket mający na celu usprawnienie procesów biznesowych oraz optymalizację ich przebiegu przy jednoczesnym zoptymalizowaniu środowiska informatycznego sieci POLOmarket. Drugi etap wdrożenia SAP, czyli SAP Extended Warehouse Management i SAP Transportation Management, planowany jest na przyszły rok.
Celem zwiększenie przewagi konkurencyjnej
Marcin Wiliński, Szef Wdrożenia i Kierownik Działu IT sieci POLOmarket zaznacza, że przygotowania do wdrożenia rozpoczęło się ponad 3 lata temu, zaś samo wdrożenie trwało 1,5 toku.
Jak dodaje, nowy system znacznie zwiększa możliwości operacyjne i controllingowe, pozwalając na szybsze wyszukiwanie, analizowanie oraz zapisywanie bardzo dużej ilości danych.
Dobór narzędzi IT w ramach tej inwestycji jest pochodną strategii POLOmarket co do wykorzystywania zbieranych danych. "Strategiczne podejście do danych pozwoli nam budować przewagę konkurencyjną, możemy precyzyjniej przewidywać potrzeby naszych klientów i docierać ze zindywidualizowaną ofertą" – podsumowuje Marcin Sowa Prezes Zarządu sieci POLOmarket.
Fot.: inf. prasowa