Nowy szef Unilevera chce pozbyć się kilku marek. Transakcja może być warta miliardy

Nowy szef Unilevera chce pozbyć się kilku marek. Transakcja może być warta miliardy

Unilever podjął pierwsze kroki zmierzające do sprzedaży wybranych marek kosmetycznych i higieny osobistej, które nie są związane z jego główną działalnością – podają bliskie sprawie źródła, na które powołuje się Reuters. W tym celu firma miała zatrudnić banki inwestycyjne Morgan Stanley i Evercore Inc.

To pierwszy taki ruch wykonany przez nowego CEO Unilever, Heina Schumachera. Stanął on na czele firmy w lipcu tego roku zastępując na stanowisku Alana Jope. Których marek chce się pozbyć Schumacher?

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z INFORMACJAMI Z RYNKU:

Obserwuj nas w Google News

Unilever przygotowuje się do sprzedaży

Według informatorów agencji Reuters, Unilever zamierza sprzedaż marki niezwiązane z podstawowym brandem firmy. Mowa między innymi o marce patyczków higienicznych Q-Tips czy marce dezodorantów Impulse.

Zamiar sprzedaży ma również dotyczyć marek zarządzanych przez jednostkę biznesową Elida Beauty, która w 2022 roku odpowiadała za przychody w wysokości 760 mln dolarów. Wśród nich znajdują się takie brandy jak: Timotei, St. Ives, Zwitsal, Ponds, Brut, Moussel, Alberto Balsam i Matey.

Kolejna próba

Unilever nie tylko przygotowywał się już wcześniej do sprzedaży Elida Beauty, ale nawet próbował dokonać transakcji w 2021 roku. Wtedy jednak oferty nie spełniły oczekiwań giganta pod względem ceny.

Jak podaje Reuters, od tamtej pory Unilever pracował nad przekształceniem Elidy w samodzielną jednostkę. Według źródeł, Morgan Stanley i Evercore miały już skontaktować się z kilkoma potencjalnymi nabywcami. Szacuje się, że ta transakcja może być warta miliardy dolarów.


foto: mat. prasowe

Reklama