Zupełnie nowe podejście do strategii dotyczącej marek własnych, którą Intermarche ogłosiło w pierwszej połowie tego roku nie jest jedyną zmianą, na którą zdecydował się w tym obszarze detalista. Właśnie dowiadujemy się, że zmieniła się także osoba, która odpowiada za realizację strategii w segmencie private labels.
Wraz z początkiem czerwca 2023 roku stanowisko dyrektora działu marek własnych w Intermarche zajął Bogdan Gałuszka, który rozpoczynał karierę w branży retail jeszcze w poprzednim stuleciu.
Kim jest nowy dyrektor marek własnych w Intermarche?
Bogdan Gałuszka działa w branży od ponad 25 lat. Swoją karierę rozpoczynał w Ahold jako Purchasing Manager. Następnie przeszedł przez największe sieci handlowe w Polsce. W Jeronimo Martins Polska, jako kierownik ds. jakości, kontroli i sprzedaży odpowiadał za rozwój produktów marek własnych w sklepach sieci Biedronka.
W Lidlu pełnił funkcję dyrektora zakupów i członka zarządu oraz budował struktury firmy w Polsce i innych krajach Europy Wschodniej. Co więcej, był odpowiedzialny za zbudowanie od podstaw oraz zarządzanie Działem Handlowym, a także stworzenie i realizację zasad zarządzania kategoriami asortymentowymi.
Bogdan Gałuszka pracował także w sieci POLOmarket, gdzie zajmował analogiczne stanowiska i odpowiadał m. in. za wdrożenie zasad zarządzania kategoriami produktów (ang. category management) czy strategię dla produktów marek własnych.
Intermarche wzmacnia obszar marek własnych
Od początku czerwca br. Gałuszka pełni funkcję dyrektora działu marek własnych w Intermarche. Na tym stanowisku będzie odpowiadał za efektywną realizację nowej strategii Intermarche w obszarze private labels, którą sieć ogłosiła jeszcze w kwietniu 2023. Nowy dyrektor działu zajmie się wdrożeniem nowej architektury marek parasolowych i intensywne rozwijanie tej grupy produktów w oparciu o potrzeby konsumentów.
Obecnie portolio produktów pod markami własnymi Intermarche opiewa na niemal 1500 pozycji, a według zapowiedzi sieci – liczba ma znacznie powiększyć się do końca 2023 roku. Sieć ma ambicję osiągnięcia 20% udziału private labels w sprzedaży w perspektywie najbliższych kilku lat. Pomóc ma w tym między innymi nowopowołana marka parasolowa O la la!, a także Bogdan Gałuszka jako nowy szef działu.
foto: Bogdan Gałuszka (Grupa Muszkieterów)