Biedronka już niejednokrotnie stawała się przedmiotem kontroli UOKiK. Tym razem sprawa tyczy się zwrotu produktów. Klienci mieli skarżyć się na brak możliwości otrzymania zwrotu środków w formie, którą płacili. Zamiast tego, otrzymują oni voucher na kolejne zakupy w Biedronce.
Wszystko rozpoczęło się od marca br., kiedy Biedronka zmieniła zasady zwrotów i reklamacji, wprowadzając nowy regulamin. Zgodnie z nim, w przypadku zwrotu produktu, klient otrzymuje voucher płatniczy, który jest ważny przez 120 dni.
Zwrot środków na voucher w Biedronce
Na niedogodności związane ze zwrotem kupionych w Biedronce produktów skarżą się także internauci. Wirtualnemedia piszą o przypadku pani Krystyna, która w domu zorientowała się, że podczas zakupów zapłaciła za 12 sztuk oliwy zamiast jednej, którą rzeczywiście kupiła. "Nie sprawdziłam paragonu na miejscu,zrobiłam to po powrocie do domu i okazało się,że kupiłam 12 butelek oliwy greckiej zamiast jednej,którą miałam w koszyku na kwotę 219 zł" – relacjonowała internautka.
Jak przekazała dalej pani Krystyna, po powrocie z paragonem do sklepu kasjerka przyjęła zwrot. Ten jednak nastąpił na voucher płatniczy. "Dostałam paragon-voucher na 219 zł do wykorzystania jednorazowo w BIEDRONCE do listopada 2023. Tak mnie zaskoczyli tą informacją,że odjęło mi mowę i przyjęłam voucher" – napisała pani Krystyna. W tym przypadku konsekwencje błędu popełnione po stronie sklepu ponosi klient.
UOKiK prowadzi postępowanie w sprawie Biedronki
Do sprawy odniosła się także Biedronka. Detalista podkreślił różnicę między reklamacją a zwrotem. Podkreślił, że w powyższej sytuacji zwrot powinien zostać dokonany przy użyciu tego samego sposobu zapłaty, jakiego użył konsument, chyba że ten zdecyduje się na inną formę.
Jak podają Wirutalnemedia, sprawie przygląda się już także UOKiK. "Otrzymaliśmy kilkanaście skarg na opisywane przez Państwa praktyki w sieci Biedronka. Prowadzimy w tej sprawie postępowanie wyjaśniające" – przekazał serwisowi Urząd.
Biuro prasowe UOKiK dodało przy tym, że w sytuacji popełnienia błędu w prawidłowym naliczeniu ceny za towar przez sklep, konsument powinien otrzymać zwrot pieniędzy.
Foto: Biedronka