Biedronka zmienia zasady zwrotów i reklamacji. Sprawdzamy nowy regulamin

Biedronka zmienia zasady zwrotów i reklamacji. Sprawdzamy nowy regulamin

Regulamin Biedronki zmieni się od 13 marca 2023 roku. Jak podaje sieć, wprowadzone zmiany obejmą zwroty i reklamacje produktów zakupionych w stacjonarnych sklepach Biedronki. Nie wszystkie zmiany spodobają się klientom. 

Nowy regulamin Biedronki

Nowy regulamin Biedronki zakłada m.in. wydłużenie terminu zwrotu produktów zakupionych w sklepach sieci, a także rozszerzenie produktów, które zostaną objęte możliwością zwrotu. Pieniądze za zwrot produktu klienci będą mogli uzyskać wyłącznie w formie vouchera na zakupy w sieci.

Regulamin Biedronki w nowej wersji zacznie obowiązywać od poniedziałku 13 marca 2023 roku

Zwroty Biedronka

Do tego czasu zwroty w Biedronce były możliwe wyłącznie na podstawie oryginału dowodu zakupu w terminie 14 dni od daty zakupu. W nowym regulaminie Biedronki ma się to zmienić. Choć w dalszym ciągu klienci są zobowiązani do posiadania oryginału paragonu, będą mogli skorzystać z prawa zwrotu w Biedronce przez okres 30 dni od momentu zakupu.

Jak zwrócić produkt w Biedronce?

Kolejną zmianą w ramach nowego regulaminu Biedronki jest miejsce, w którym możemy dokonać zwrotu. Do tej pory możliwe to było w każdym sklepie sieci na terenie kraju. Wyjątkiem były jedynie sklepy franczyzowe – w ich przypadku zwrotu można było dokonać w placówce, w której produkt został kupiony. 

To się zmienia. Od 13 marca br. klienci Biedronki zwrócą produkt wyłącznie w sklepie, w którym został dokonany zakup. Jak wyjaśnia rzecznik klienta w sieci Biedronka, Magdalena Koralewska, wynika to z polityki asortymentowej sieci, która zakłada, że "w zależności od sklepu asortyment może się różnić. W związku z tym część artykułów w danym sklepie może być nieujęta w systemie kasowym, a przez to formalnie zwrot nie może być przyjęty".

Które produkty z Biedronki można zwrócić?

Zgodnie z regulaminem Biedronki, który obowiązuje do 13 marca br. klienci sieci mogą zwracać wszystkie produkty za wyjątkiem:

  • produktów spożywczych (w tym dziecięce i suplementy diety),
  • kwiatów,
  • alkoholu i papierosów,
  • środków higieny osobistej (papier toaletowy, podpaski, pieluchy itp.)
  • tabletów, telefonów komórkowych, komputerów, pendrive'ów, kart pamięci, konsoli do gier itp.
  • kosmetyków i chemii gospodarczej,
  • książek i czasopism,
  • doładowań telefonów komórkowych,
  • gier komórkowych, oprogramowań komputerowych i płyt,
  • bielizny, skarpetek, rajstop, strojów kąpielowych, piżam,
  • środków farmaceutycznych. 

Ponadto do tej pory Biedronka zastrzegała sobie prawo do nieprzyjęcia zwrotu towaru zakupionego w ramach niektórych akcji marketingowych. To się jednak zmieni od 13 marca. Jak informuje Magdalena Koralewska, "na podstawie nowego regulaminu możliwe będą zwroty produktów zakupionych w ramach większości akcji marketingowych (np. Gang Bystrzaków)".

Zwrot w Biedronce wyłącznie na voucher

Kolejną zmianą w regulaminie Biedronki jest forma zwrotu pieniędzy. W regulaminie obowiązującym do 13 marca br. zaznaczono, że "za zwrócony towar klient otrzymuje jego równowartość, tożsamą z kwotą na przedłożonym oryginale dowodu zakupu". 

W nowej wersji regulaminu zwrot w Biedronce będzie następował wyłącznie w formie vouchera płatniczego. Do kiedy można go wykorzystać? Jak podaje rzecznik klienta Biedronki, termin wykorzystania vouchera płatniczego będzie wynosił 120 dni, począwszy od dnia następnego po dniu, w którym voucher został wydany.

Voucher ze zwrotu w Biedronce nie będzie mógł być wykorzystany podczas zakupów w kasach samoobsługowych, a jedynie w kasie z obsługą. "W celu dokonania płatności z jego wykorzystaniem należy okazać go kasjerowi, nie później niż przed dokonaniem wyboru płatności za zakupy" – wyjaśnia rzecznik klienta sieci.

Reklamacje Biedronka

Nowy regulamin Biedronki nie wprowadza żadnych zmian w zakresie reklamacji w Biedronce. Jakie w takim razie obowiązują zasady reklamacji w Biedronce?

Reklamacji podlega produkt, który np. posiada wadę jakościową, czyli jest wadliwy. Aby zgłosić reklamację w Biedronce należy udać się do placówki lub skontaktować z siecią telefonicznie, mailowo bądź przez formularz kontaktowy.

Aby złożyć reklamację w Biedronce trzeba wskazać:

  • podstawę reklamacji (rękojmia/gwarancja),
  • imię i nazwisko,
  • dane kontaktowe,
  • datę zakupu,
  • cenę zakupu,
  • nazwę produktu,
  • opis wady,
  • datę/czas ujawnienia wady,
  • swoje żądanie

Jak czytamy w regulaminie Biedronki, bez podania tych informacji, nie będzie możliwe rozpoznawanie reklamacji klienta.


Foto: Biedronka

Reklama