Subway ogłosił w maju br. zmianę strategii, zgodnie z którą sieć planowała odejść od obecnej bazy franczyzobiorców posiadających jedną lub dwie restauracje, na rzecz większych podmiotów zarządzających kilkoma punktami. Okazuje się jednak, że zamiary niekoniecznie idą w parze z rzeczywistością. Niektórzy potencjalni franczyzobiorcy są zaniepokojeni współpracą. Odstraszają ich niskie zyski oraz konieczność inwestycji w modernizację placówek.
Niska rentowność i przestarzałe lokalne
Kilku wielopunktowych operatorów rozważało możliwość wejścia do systemu sieci, kupując większą liczbę restauracji, ale ostatecznie zrezygnowało po zobaczeniu, jak mało zarabiają – podaje Reuters, który donosi o sprawie.
Prawnik i konsultant, na których powołuje się agencja przyznali, że klientów odstraszają przede wszystkim niskie marże i perspektywa dokonania niezbędnych remontów w lokalach.
Co więcej, Reuters powołuje się na słowa Justina Kleina, którego firma zbadała trzy umowy dotyczące wielopunktowych restauracji Subway w imieniu swoich klientów zainteresowanych inwestycją w sieć. Jak przyznał, ostatecznie wszystkie trzy osoby zrezygnowały – między innymi z powodu niepewności dotyczącej dalszych działań sieci po ewentualnej sprzedaży, a także z powodu niewielkiej wartości restauracji, które wymagają remontów i nowego wyposażenia.
Nowa strategia ma zwiększyć rentowność
Zgodnie z nową strategią, Subway mimo wszystko dąży do pozyskania dużych franczyzobiorców. Firma zorganizowała nawet pierwsze spotkanie, podczas którego spotkała się z 15 takimi franczyzobiorcami. Jak podaje Reuters, w tym miesiącu Subway ogłosił także zawarcie pięciu umów z operatorami wieloodziałowymi, w ramach których obejmą oni kontrolę nad ponad 230 restauracjami.
- Przeczytaj też: Subway zmienia strategię. "Współpraca z korporacjami przestała być dla nas tematem tabu"
Przypomnijmy, że zgodnie z ogłoszoną w maju br. zmianą strategii, Subway zadeklarował, że otwiera się na współpracę z franczyzobiorcami korporacyjnymi, z którymi wcześniej współpracował rzadko i wyłącznie na stacjach benzynowych. Firma przekazała wtedy również, że przy okazji trwającej transformacji chce zwiększyć rentowności restauracji.
Foto: Unsplash