Kaufland radzi sobie lepiej od Lidla. Grupa Schwarz pokazała wyniki za 2022 rok

Kaufland radzi sobie lepiej od Lidla. Grupa Schwarz pokazała wyniki za 2022 rok

Grupa Schwarz, do której należy m.in. sieci sklepów Lidl oraz Kaufland, częściowo zrekompensowała rosnące koszty surowców i energii w roku finansowym 2022 roku. Sprzedaż podczas 12 miesięcy wzrosła o 15,4% w porównaniu do 2021 roku.

Wyniki finansowe Lidla i Kaufland

Grupa Schwarz w 2022 roku osiągnęła sprzedaż na poziomie 154 mld euro po 15,4% wzroście. Za zdecydowaną większość przychodów odpowiadała w tym czasie sieć sklepów Lidl.

W tym czasie Kaufland zwiększył przychody ze sklepów o 16,1% osiągając tym samym poziom 31,8 mld euro. Nieco niższym wzrostem może pochwalić się Lidl, który w 2022 roku zwiększył przychody o 13,8% do 115,8 mld euro. 

Przeczytaj też: Grupa Schwarz kupuje fabrykę. Właściciel Lidla i Kaufland zajmie się produkcją papieru?

Podczas 12 miesięcy 2022 roku całkowite przychody z handlu online wyniosły w grupie 1,9 mld euro po 8,5% wzroście rok do roku.

Foto: mat. prasowe

8 miliardów inwestycji w kluczowe projekty

Grupa Schwarz w 2022 roku poczyniła inwestycje w wysokości 8 mld euro. Środki te w głównej mierze zostały przeznaczone na wzmocnienie działalności stacjonarnej oraz promowanie strategicznych projektów i segmentów działalności cyfrowej. Obejmowały one ekspansję zajmującej się produkcją spółki należącej do grupy.

Jak podaje Schwarz Group, działania realizowane podczas 2022 roku koncentrowały się przede wszystkim na zabezpieczeniu łańcuchów dostaw, a także na rozbudowie i modernizacji sklepów.

"Ponadto inwestycje w infrastrukturę cyfrową i bezpieczeństwo IT przyczyniły się do dalszego rozwoju kluczowych czynników napędzających innowacje" – czytamy dalej. 


Foto: mat. redakcji (wiadomoscispozywcze.pl)

Reklama