Grupa Schwarz, do której należy m.in. sieci sklepów Lidl oraz Kaufland, częściowo zrekompensowała rosnące koszty surowców i energii w roku finansowym 2022 roku. Sprzedaż podczas 12 miesięcy wzrosła o 15,4% w porównaniu do 2021 roku.
Wyniki finansowe Lidla i Kaufland
Grupa Schwarz w 2022 roku osiągnęła sprzedaż na poziomie 154 mld euro po 15,4% wzroście. Za zdecydowaną większość przychodów odpowiadała w tym czasie sieć sklepów Lidl.
W tym czasie Kaufland zwiększył przychody ze sklepów o 16,1% osiągając tym samym poziom 31,8 mld euro. Nieco niższym wzrostem może pochwalić się Lidl, który w 2022 roku zwiększył przychody o 13,8% do 115,8 mld euro.
Przeczytaj też: Grupa Schwarz kupuje fabrykę. Właściciel Lidla i Kaufland zajmie się produkcją papieru?
Podczas 12 miesięcy 2022 roku całkowite przychody z handlu online wyniosły w grupie 1,9 mld euro po 8,5% wzroście rok do roku.
8 miliardów inwestycji w kluczowe projekty
Grupa Schwarz w 2022 roku poczyniła inwestycje w wysokości 8 mld euro. Środki te w głównej mierze zostały przeznaczone na wzmocnienie działalności stacjonarnej oraz promowanie strategicznych projektów i segmentów działalności cyfrowej. Obejmowały one ekspansję zajmującej się produkcją spółki należącej do grupy.
- To może Cię zainteresować: Właściciel Lidla i Kaufland zajmie się produkcją makaronu. Nowa akwizycja Grupy Schwarz
Jak podaje Schwarz Group, działania realizowane podczas 2022 roku koncentrowały się przede wszystkim na zabezpieczeniu łańcuchów dostaw, a także na rozbudowie i modernizacji sklepów.
"Ponadto inwestycje w infrastrukturę cyfrową i bezpieczeństwo IT przyczyniły się do dalszego rozwoju kluczowych czynników napędzających innowacje" – czytamy dalej.
Foto: mat. redakcji (wiadomoscispozywcze.pl)