Marki własne Lidla – co warto o nich wiedzieć?

Lista marek własnych Lidla w Polsce jest wyjątkowo długa. Jak przekazuje biuro prasowe sieci, marki własne stanowią istotną część oferty sklepów Lidl, a ich lista liczy już około 200 różnych brandów. Nie powinno to dziwić, bo Lidl jest dyskontem, a więc formatem sklepu, którego cechą charakterystyczną jest duży udział marek własnych na półce sklepowej.

Spis treści:

1. Marki własne Lidla – kto produkuje dla Lidla?
2. Pełna lista marek żywności Lidla
3. Najpopularniejsze marki żywnościowe Lidla

4. Pełna lista marek non-food Lidla
5. Najpopularniejsze marki Lidla non-food

6. Podsumowanie

Marki własne Lidla – kto produkuje dla Lidla?

Lista marek własnych Lidla jest długa, choć niektóre grupy produktów pochodzą od tych samych dostawców. Podczas roku obrotowego 2023 roku krajowy oddział ogółem nawiązał współpracę z ponad 840 polskimi dostawcami (nie tylko w ramach marek własnych Lidla). Jak informuje sieć, w ofercie dostępnych jest już około 450 produktów z oznaczeniem "Produkt polski". Wiele z nich to produkty pod markami własnymi Lidla. Zatem kto produkuje dla Lidla?

W 2020 roku niemiecki oddział sieci opublikował listę globalnych dostawców swoich marek własnych. W ten sposób sieć chciała przybliżyć klientom wiedzę o tym, jak powstają produkty Lidla oraz kto produkuje dla Lidla.

Wśród blisko 3000 dostawców produkujących dla Lidla, którzy znaleźli się na liście, obecnych było około 30 polskich zakładów. Wśród nich mogliśmy zobaczyć takie firmy jak Dawtona, Balcerzak czy Suempol. Warto jednak mieć na uwadze, że od tego czasu wiele mogło się zmienić.

Spytaliśmy Lidl Polska o to, kto obecnie produkuje dla Lidla. Biuro prasowe odpowiedziało nam, że polscy dostawcą mają istotny wkład w budowanie marek własnych sieci. "Są to zarówno duże, jak i mniejsze przedsiębiorstwa, m.in. Maspex, Animex Foods czy Roślinna MAGDA" – poinformowało nas biuro prasowe. Wiemy natomiast, że dla Lidla produkuje także między innymi SM Mlekpol, SM Mlekovita czy OSM Piątnica.

Pełna lista marek żywności Lidla

Marki własne Lidla dzielą się na te żywnościowe oraz nieżywnościowe. Wśród marek Lidla w kategorii „food” znajdziemy wiele różnych kategorii. Jak wygląda pełna lista marek własnych Lidla? Poniżej prezentujemy najpopularniejsze z nich:

  • Alesto,
  • Argus,
  • Bellarom Barista,
  • Crownfield,
  • Fin Carre,
  • J.D. Gross,
  • Bon Gelati,
  • Gelatelli,
  • Vemondo,
  • Lulipu,
  • Perlenbacher,
  • Pikok,
  • Pilos Pure,
  • Pilos,
  • Piratki,
  • Orlando Pure Taste,
  • Saguaro,
  • Solevita,

Najpopularniejsze marki żywnościowe Lidla

Lidl zapewnia artykuły marek własnych we wszystkich grupach produktowych. Jak przekazało nam biuro prasowe Lidl Polska, do najbardziej popularnych marek żywnościowych Lidla należą m.in. nabiał Pilos, wędliny Pikok, świeże owoce i warzywa z Ryneczku Lidla, pieczywo z Piekarni w sercu Lidla.

Na tym nie kończy się jednak lista marek własnych Lidla. Sieć cały czas powiększa asortyment. W ostatnim półroczu Lidl wprowadził do sprzedaży m.in. zielone herbaty marki Lord Nelson z certyfikatem Rainforest Alliance oraz wegański napój kakaowy Vemondo na bazie owsa, który również ma ww. certyfikat i opakowanie wyprodukowane w 68% z materiałów pochodzących z recyklingu.

Ponadto jedną z marek własnych, którą Lidl rozwinął w ostatnim czasie, są Regionalne Szlaki – przynależą do niej lokalne produkty, pochodzące z różnych regionów Polski, np. wędzone przysmaki z Podhala.

Pikok to marka własna Lidla, w której ofercie znajdziemy szereg wędlin oraz innych wyrobów mięsnych. Wśród asortymentu pod marką Pikok znajdują się m.in. kiełbasy, parówki, szynki, boczek, pasztet, a nawet konserwy czy kabanosy.

Pilos to marka własna Lidla specjalizująca się w wyrobach nabiałowych. Pod marką Pilos znajdziemy w sklepach Lidla ponad 100 produktów wytworzonych z polskiego mleka. W asortymencie Pilos znajdują się m.in. takie produkty jak mleko, kefir, maślanka, osełka, masło, śmietany, a także sery żółte Pilos, twarogi czy jogurty.

Podstawą większości wyrobów marki Pilos jest polskie mleko, pochodzące z dużych mleczarni, które są strategicznymi partnerami przy tworzeniu marki własnej – m.in. takich jak SM Mlekovita, SM Mlekpol, OSM Koło, OSM Piątnica i SM Spomlek, a także tych mniejszych i lokalnych: Agrocoop, OSM Siedlce, Ciechanowska SM i MSM Mońki.

Alesto to marka własna orzechów i suszonych owoców, które możemy kupić w sklepach Lidla. Pod marką Alesto znajdziemy m.in. różnorodne rodzaje orzechów, takie jak nerkowce, pistacje kalifornijskie, orzechy pekan, włoskie i laskowe prażone, a także suszone owoce, w tym morele, żurawinę, śliwki, miechunkę i jagody.

Crownfield to marka własna Lidla, pod którą występują płatki śniadaniowe. W asortymencie Crownfield znajdziemy m.in. takie produkty jak: Miodowe Ringos, Space Cookies, Choco Muszelki, Choco Kulki, Coca Crush, Cinni Bits czy Corn Flakes Goldini.

Freshona to natomiast marka własna dostępna w Lidlu, która oferuje mrożone produkty dostępne przez cały rok. Produkty Freshona znajdziemy zatem w zamrażalnikach w sklepach sieci. W asortymencie znajdują się m.in. mrożone owoce leśne, a także truskawski, jagody czy maliny.

Freshona oferuje również mrożone warzywa takie jak szpinak, bukiet warzyw kwiatowy, brokuły, kalafior, marchew mini czy marchew z groszkiem, a także mieszanki warzywne oraz zupy.

Solevita to popularna w Lidlu marka własna, która specjalizuje się w napojach i sokach. W asortymencie marki Solevita znajdziemy m.in. smoothie, shoty na bazie soku z dodatkiem cytryny, soki HPP 100% tłoczone na zimno i soki NFC.

Pełna lista marek non-food Lidla

Marki własne Lidla to nie tylko produkty spożywcze. Sieć posiada także szereg artykułów z kategorii non-food. Wśród nich znajduje się m.in. odzież, środki czystości, akcesoria, produkty dla dzieci czy sprzęty kuchenne lub narzędzia.

Jak wygląda pełna lista marek własnych non-food Lidla? Poniżej prezentujemy najpopularniejsze z nich:

  • AquaPur
  • Crelando
  • Crivit
  • Ernesto
  • Esmara
  • Grillmester
  • Livarno Home
  • Livergy
  • Parkside
  • Pepperts
  • Playtive
  • Rocktrail
  • SilverCrest
  • Topmove
  • Tronic

Najpopularniejsze marki Lidla non-food

Jak przekazało nam biuro prasowe, do najbardziej popularnych marek własnych non-food należą m.in. środki czystości W5, odzież damska Esmara, ubrania i akcesoria dla maluchów Lupilu czy sprzęty SilverCrest.

Crivit to marka własna Lidla oferująca produkty sportowe. Marka Crivit oferuje szeroki wybór odzieży, obuwia, sprzętu i akcesoriów sportowych. Lidl oferuje też pod marką Crivit hulajnogę. W ofercie znajdziemy też kurtkę Crivit w Lidlu.

Parkside to popularna marka własna dostępna w sieci sklepów Lidl, specjalizująca się w narzędziach elektrycznych i akcesoriach do majsterkowania. Marka Parkside oferuje szeroki wybór wysokiej jakości wiertarek, szlifierek, pił, wkrętarek i wielu innych narzędzi, które są cenione przez profesjonalistów i hobbystów.

Silvercrest to marka własna Lidla oferująca sprzęt AGD do domu. W asortymencie marki własnej Silvercrest znajdziemy produkty do całego domu, takie jak np. wyciskarka do soków, blendery, ekspresy do kawy czy kuchenki mikrofalowe.  

Monsieur Cuisine to ekskluzywna marka własna sieci sklepów Lidl, specjalizująca się w innowacyjnych urządzeniach kuchennych. Jej flagowym produktem jest wielofunkcyjny robot kuchenny określany jako „Lidlomix”, który umożliwia łatwe i wygodne przygotowanie różnorodnych dań.

Wśród produktów Monsieur Cuisine znajdziemy różne rodzaje robotów kuchennych, w tym: Monsieur Cuisine smart, Monsieur Cuisine connect, Monsieur Cuisine edition plus czy Monsieur Cuisine mini.

Livarno Lux to natomiast marka własna Lidla specjalizująca się w oświetleniu i akcesoriach oświetleniowych. Jej produkty charakteryzują się nowoczesnym designem, wysoką jakością wykonania oraz atrakcyjnymi cenami. W ofercie Livarno Lux można znaleźć różnorodne lampy sufitowe, kinkiety, lampki nocne, żyrandole oraz oświetlenie zewnętrzne. W ofercie znajdziemy także m.in. lampę led z czujnikiem ruchu Livarno Lux w Lidlu.

Podsumowanie

Marki własne są ważną częścią oferty Lidla, ale także innych sieci handlowych. Detalista dąży do zagwarantowania w ten sposób wysokiej jakości produktów przy jednocześnie niższych cenach od produktów markowych. Nie powinno zatem dziwić, że lista marek własnych Lidla liczy już około 200 pozycji.


Foto: mat. redakcji (wiadomoscispozywcze.pl)

Reklama