Carrefour opiera swoją ekspansję na franczyzie. Powstało dedykowane Centrum Kompetencji

Carrefour opiera swoją ekspansję na franczyzie. Powstało dedykowane Centrum Kompetencji

Carrefour Polska otworzył Centrum Kompetencji Franczyzy, które ma zapewnić szkolenia w zakresie efektywności konceptów handlowych, organizacji pracy sklepów franczyzowych, zarządzania personelem, znajomości systemów IT, logistyki, HACCP i wielu innych obszarów.

W 2023 sieć planuje przeszkolić w ten sposób 200 swoich franczyzobiorców zarządzających sklepami convenience i supermarketami. Nowe standardy obejmą również wszystkich przyszłych partnerów biznesowych marki.

Franczyza podstawą ekspansji Grupy Carrefour

Współpraca franczyzowa jest strategicznym filarem Grupy Carrefour. Jak wyjaśnia Krzysztof Łagowski, odpowiedzialny w Carrefour Polska za rozwój sklepów w formacie convenience, ponad 80% spośród ponad 14 tys. sklepów Carrefour działa na zasadzie franczyzy. Detalista chce wspierać swoich partnerów, czego przykładem jest nowopowstałe Centrum Kompetencji Franczyzy.

Sklepy działające w modelu franczyzowym już teraz stanowią zdecydowaną większość placówek pod szyldem sieci. Jak zdradza Krzysztof Łagowski, to właśnie na tym modeli Grupa opiera swoją ekspansję. "9 na 10 nowych sklepów z logotypem Carrefour w Europie otwieramy we współpracy z naszymi partnerami" – dodaje.

W Polsce oferujemy model franczyzy partnerskiej i w każdym z oferowanych konceptów posiadamy sklepy własne. Dzięki temu mamy ogromne doświadczenie, którym dzielimy się z naszymi franczyzobiorcami.

Krzysztof Łagowski, odpowiedzialny w Carrefour Polska za rozwój sklepów w formacie convenience

Nowe Centrum Kompetencji Franczyzy 

Nowopowstałe centrum szkoleń Carrefour ma być dodatkowym wsparciem dla franczyzobiorców, którzy często decydują się na ten model współpracy z uwagi na wsparcie partnera w zakresie logistyki, marketingu i wielu innych dziedzin, także w formie specjalnych szkoleń.

Wyjątkowe znaczenie tych ostatnich dostrzega i docenia Carrefour Polska, powołując Centrum Kompetencji Franczyzy. Właśnie odbyły się pierwsze zajęcia, zorganizowane dla franczyzobiorców, którzy prowadzą swoje sklepy lub są na drodze do otwarcia własnego biznesu z Carrefour w modelu convenience oraz supermarket.

Jeszcze w 2023 roku Carrefour planuje wyszkolić w nowym Centrum Kompetencji Franczyzy pierwszych dwustu partnerów. Docelowo nowy standard obejmie wszystkich przyszłych partnerów biznesowych.

Centrum Kompetencji Franczyzy tworzą nasi doświadczeni menedżerowie, którzy najpierw w teorii, a potem w praktyce na działającym sklepie, przekazują swoją wiedzę naszym partnerom. Jestem przekonany, że nasza nowa inicjatywa nie tylko pozwoli im osiągać jeszcze lepsze wyniki w sklepach, ale także dalej inwestować we wzrost dochodowości i rozwój ich biznesu, a także otwierać z Carrefour kolejne sklepy franczyzowe w różnych formatach.

Wojciech Sypień Dyrektor Działu Supermarketów Franczyzowych Carrefour Polska

Foto: mat. prasowe

Reklama