Dobry początek roku w Carrefour. Grupa pokazała wyniki finansowe

Dobry początek roku w Carrefour. Grupa pokazała wyniki finansowe

Grupa Carrefour podała wyniki za pierwszy kwartał 2023 roku. Łączna sprzedaż brutto detalisty na wszystkich rynkach po pierwszych trzech miesiącach roku przekroczyła 22,07 mld euro, wobec 19,54 mld euro w tym samym okresie rok wcześniej. 

Na koniec marca 2023 roku Grupa Carrefour liczyła 14 216 sklepów, z czego ponad 80% było zlokalizowanych w Europie. Podczas trzech pierwszych miesięcy roku cała Grupa odnotowała 12,3% wzrost sprzedaży like-for-like. W tym czasie francuski oddział zaraportował 7,1% wzrost LfL, a pozostałe kraje europejskie – 8,8%. Wysoki 26,0% skok sprzedaży odnotowano natomiast w Ameryce Łacińskiej, za co w głównej mierze odpowiadała Argentyna notująca 116,8% wzrost rok do roku.

Carrefour w Polsce

Od stycznia do marca 2023 roku Carrefour w Polsce wygenerował 527 mln euro sprzedaży. Oznacza to, że wzrost sprzedaży like-for-like (czyli obejmującej te same sklepy) wyniósł w tym czasie 6,1% rok do roku, mimo wysokiej bazy porównawczej z ubiegłego roku spowodowanej początkiem wojny w Ukrainie.

Pierwszy kwartał 2023 roku jest drugim rokiem z rzędu, w którym polski Carrefour notował wzrost. W 2022 roku wzrost sprzedaży LfL wyniósł w tym czasie 5,5% rok do roku. Natomiast w 2021 roku odnotowano spadek na poziomie 2,3%. 

Na koniec pierwszego kwartału 2023 roku Carrefour miał w Polsce 913 sklepów. Oznacza to, że krajowe placówki odpowiadają za 8% wszystkich sklepów pod tym szyldem w Europie. 

Sklepy pod szyldem Carrefour na koniec I kw. 2023 (Raport Grupy Carrefour)

Wzrosty sprzedaży na każdym rynku

W pierwszym kwartale za największą sprzedaż odpowiadał główny rynek Grupy, czyli Francja, która wygenerowała 10,216 mln euro sprzedaży brutto. Kolejne miejsca zajęły kolejno: Brazylia (4,868 mln euro), Hiszpania (2,711 mln euro) oraz Belgia (1,087 mln euro) i Włochy (1,048 mln euro). Polska pod względem wartości sprzedaży plasuje się na samym końcu listy z wynikiem 527 mln euro.

Sprzedaż Grupy Carrefour w I kw. 2023 (Raport Grupy Carrefour)

Z kolei pod względem wzrostu, w Europie najlepszy wynik osiągnęła Rumunia, która odnotowała 12,5% skok sprzedaży porównywalnej.


Foto: Carrefour Polska

 

Reklama