Czym będzie żył rynek lodów w 2023 roku? Prezentujemy TOP4 trendy

Czym będzie żył rynek lodów w 2023 roku? Prezentujemy TOP4 trendy

Segment lodowy w dużej mierze napędzany jest przez nowości. Jak podaje Wedel, stanowią one 8,3% udziałów w całej sprzedaży kategorii. Nowości jednak, by trafić w gusta konsumentów, muszą podążać za trendami. Eksperci z firmy Wedel wyselekcjonowali kluczowe trendy w kategorii lodów, które nasza redakcja miała okazję poznać podczas konferencji w środę 12 kwietnia. Co zawładnie rynkiem lodów w 2023 roku?

Spis treści:

  1. Premiumizacja
  2. Inspiracje botaniczne
  3. Inspiracje popularnymi alkoholami
  4. Licencje

Premiumizacja

Obecny od kilku lat trend, jest wyraźny także w sezonie 2023. Symbolizuje go bogactwo najwyższej jakości składników oraz odważne, multisensoryczne kompozycje.

Firma Wedel odpowiada na niego m.in. wprowadzeniem sorbetów w ramach linii Wedel OH!  Wyróżniającym je elementem jest kompozycja oparta na soczystej i kremowej pulpie owocowej zamiast powszechnie stosowanej na rynku wody.

Tegoroczne nowości Wedla to m.in. lód sorbetowy z mango w polewie z czekolady mlecznej (foto: Wedel)

Głęboki smak sorbetów Wedel OH! m.in. mango, melona, maliny i porzeczki podkreśla dodatkowo polewa z wedlowskiej czekolady – gorzkiej, białej i od tego roku również mlecznej. 

Inspiracje botaniczne

Popularne wykorzystywanie kwiatów w gastronomii poszerza kręgi i od teraz dostępne jest również w lodach. Subtelny i wyrafinowany smak kwiatów, w połączeniu z lodowym orzeźwieniem, to multisensoryczna – smakowa, wizualna i zapachowa – uczta.

Na polskim rynku lody inspirowane kwiatami znajdują się wyłącznie w portfolio marki Wedel OH! – kwiat wiśni z sorbetem wiśniowym oraz kwiat lawendy z sorbetem cytrynowym.

Inspiracje popularnymi alkoholami

Bogate inspiracje ze świata koktajli wkroczyły do branży lodowej. Ta propozycja idealnie nadaje się do letniej i orzeźwiającej celebracji. Na bazie tego trendu linia Wedel OH! poszerzyła się o smaki – Spritz i Pina Colada (powstałe kompozycje opierają się na smakach przywołanych koktajli, ale w składzie nie zawierają alkoholu).

Licencje

Lody jako jedna z najpopularniejszych kategorii słodyczy doskonale "pracują" w kooperacji z innymi markami. Przykładem takiego działania są licencje, które dodatkowo zwiększają zainteresowanie produktem za sprawą wsparcia wizerunkiem np. popularnej postaci z filmu czy bajki.

Przykładem takiej kooperacji m.in. w obszarze lodów jest seria produktów marki E. Wedel z wykorzystaniem licencji popularnych Minionków studia Illumination. W efekcie współpracy powstały lody w kształcie Minionka o smaku waniliowym, bananowym i pianki marshmallow.

Lody Wedla w kształcie Minionka w mulitipacku można będzie kupić wyłącznie w sklepach Biedronka (foto: Wedel)

Foto: StockAdobe(shersor)

Reklama