Segment lodowy w dużej mierze napędzany jest przez nowości. Jak podaje Wedel, stanowią one 8,3% udziałów w całej sprzedaży kategorii. Nowości jednak, by trafić w gusta konsumentów, muszą podążać za trendami. Eksperci z firmy Wedel wyselekcjonowali kluczowe trendy w kategorii lodów, które nasza redakcja miała okazję poznać podczas konferencji w środę 12 kwietnia. Co zawładnie rynkiem lodów w 2023 roku?
Spis treści:
Premiumizacja
Obecny od kilku lat trend, jest wyraźny także w sezonie 2023. Symbolizuje go bogactwo najwyższej jakości składników oraz odważne, multisensoryczne kompozycje.
Firma Wedel odpowiada na niego m.in. wprowadzeniem sorbetów w ramach linii Wedel OH! Wyróżniającym je elementem jest kompozycja oparta na soczystej i kremowej pulpie owocowej zamiast powszechnie stosowanej na rynku wody.
Głęboki smak sorbetów Wedel OH! m.in. mango, melona, maliny i porzeczki podkreśla dodatkowo polewa z wedlowskiej czekolady – gorzkiej, białej i od tego roku również mlecznej.
Inspiracje botaniczne
Popularne wykorzystywanie kwiatów w gastronomii poszerza kręgi i od teraz dostępne jest również w lodach. Subtelny i wyrafinowany smak kwiatów, w połączeniu z lodowym orzeźwieniem, to multisensoryczna – smakowa, wizualna i zapachowa – uczta.
Na polskim rynku lody inspirowane kwiatami znajdują się wyłącznie w portfolio marki Wedel OH! – kwiat wiśni z sorbetem wiśniowym oraz kwiat lawendy z sorbetem cytrynowym.
Inspiracje popularnymi alkoholami
Bogate inspiracje ze świata koktajli wkroczyły do branży lodowej. Ta propozycja idealnie nadaje się do letniej i orzeźwiającej celebracji. Na bazie tego trendu linia Wedel OH! poszerzyła się o smaki – Spritz i Pina Colada (powstałe kompozycje opierają się na smakach przywołanych koktajli, ale w składzie nie zawierają alkoholu).
Licencje
Lody jako jedna z najpopularniejszych kategorii słodyczy doskonale "pracują" w kooperacji z innymi markami. Przykładem takiego działania są licencje, które dodatkowo zwiększają zainteresowanie produktem za sprawą wsparcia wizerunkiem np. popularnej postaci z filmu czy bajki.
Przykładem takiej kooperacji m.in. w obszarze lodów jest seria produktów marki E. Wedel z wykorzystaniem licencji popularnych Minionków studia Illumination. W efekcie współpracy powstały lody w kształcie Minionka o smaku waniliowym, bananowym i pianki marshmallow.
Foto: StockAdobe(shersor)