Dino podsumowuje pierwszy kwartał 2023 roku. Sieć kontynuuje organiczny wzrost

Dino podsumowuje pierwszy kwartał 2023 roku. Sieć kontynuuje organiczny wzrost

Podczas pierwszych trzech miesięcy 2023 roku Dino otworzyło kolejne 54 sklepy. Na koniec pierwszego kwartału sieć liczyła już 2210 placówek. 

Dino nie zatrzymuje się. Sieć otwiera kolejne sklepy

Na koniec marca 2022 roku sieć Dino liczyła 1880 sklepów. Oznacza to, że na przestrzeni roku detalista otworzył aż 330 nowych sklepów. W tym czasie powierzchnia sali sprzedaży placówek sieci zwiększyła się o kolejne 132, tys. mkw. 

Pierwszy kwartał 2023 roku przyniósł kolejny skok liczby placówek pod szyldem Dino. Tylko na przestrzeni trzech pierwszych miesięcy roku detalista otworzył kolejne 54 sklepy, licząc tym samym na koniec marca br. 2210 placówek. 

Powierzchnia sali sprzedaży sklepów Dino wyniosła na koniec pierwszego kwartału roku 869,4 tys. mkw.

Konsekwentnie realizowany plan

Dino rozpoczęło swoją przygodę na polskim rynku handlowym w 1999 roku, kiedy na terenie Wielkopolski powstały pierwsze sklepy sieci. Po 11 latach sieć liczyła już 100 sklepów i rozpoczęła okres dynamicznej ekspansji. W tym czasie zarządzany przez Enterprise Investors fundusz PEF VI nabył 49% udziałów w spółce stając się na kilka lat strategicznym inwestorem mniejszościowym.

Na koniec 2017 roku Dino liczyło już 775 sklepów. Od tego momentu detalista każdego roku bije kolejne rekordy otwarć nowych placówek. W latach 2018-2020 było to odpowiednio 202, 243 i 255 nowych sklepów. W 2021 roku Dino przekroczyło barierę 300 nowych sklepów otwierając aż 343 placówki. Natomiast w 2022 roku ich liczba zwiększyła się o kolejne 344 sklepy. 

Przy okazji prezentacji wyników za 2022, Dino poinformowało, że w dalszym ciągu spółka zamierza kontynuować organiczny wzrost liczby sklepów.


Foto: mat. prasowe/raport finansowy spółki

Reklama