McDonald podkreśla znaczenie segregacji. Gdzie trafiają zużyte opakowania?

McDonald podkreśla znaczenie segregacji. Gdzie trafiają zużyte opakowania?

„Jutro zależy od nas” - to nowa odsłona kampanii McDonald’s, która pokazuje, co dzieje się ze zużytymi papierowymi opakowaniami w restauracjach sieci.

Dzięki właściwej segregacji mogą one dostać nowe życie – wrócić do lokali w postaci ręczników i papieru toaletowego.

Mak daje śmieciom drugie życie

Najnowszy spot opowiada historię papierowego śmiecia, który wpada do kosza w restauracji McDonald’s i odbywa drogę przez kolejne etapy recyklingu. To kontynuacja opowieści, która pokazana została w zeszłym roku.

Dzięki innowacyjnej technologii, którą opracowaliśmy wspólnie z polskim recyklerem, w McDonald's jesteśmy w stanie przetworzyć opakowania papierowe z domieszką polimeru oraz zabrudzone po posiłku. Dlatego wrzucanie zużytych opakowań w restauracjach McDonald's do frakcji papierowej jest tak ważne. Dzięki temu możemy dawać śmieciom drugie życie.

Anna Borys, dyrektorka ds. korporacyjnych McDonald's Polska

Spot przedstawia drogę zużytych opakowań

Spot opowiada drogę, jaką przebywa zużyte papierowe opakowanie wrzucone do odpowiedniego otworu kosza w restauracji McDonald’s. Finałem podróży jest powrót do lokalu w postaci papierowego ręcznika.

Kluczową rolę w całej historii odgrywają kolejni bohaterowie, którzy pomagają papierkowi na kolejnych etapach podróży. I tak pracownik restauracji – Jacula, dba o właściwe przekazanie papierowych odpadów Włodziowi, który przewozi je do recyklera z Torunia.

Już na miejscu, w papierni, Kacha uruchamia dalszy proces, gdzie dzieje się „magia” – „sortowanko, obmywanko i osuszanko”. I tak nasz odmieniony papierek wraca do restauracji w nowej postaci – ręczników papierowych, które układa w podajniku toalety kolejny pracownik restauracji – Szymuś.

Jak działa obieg zamknięty opakowań w restauracjach McDonald’s?

  1. Redukcja - pierwszym krokiem jest projektowanie opakowań do produktów McDonald’s. Obecnie aż 95% zużytych opakowań, które sieć wydaje gościom powinno trafić do frakcji papierowej. Osiągnięcie tak wysokiego udziału opakowań, które McDonald’s przetwarza było możliwe dzięki wprowadzaniu kolejnych zmian. Na przykład wycofaniu plastikowych słomek na rzecz ich papierowych odpowiedników, wprowadzeniu papierowych opakowań do lodów McFlurry oraz drewnianych sztućców. To pozwoliło na łączną redukcję 925 ton plastiku rocznie.
  2. Przetwarzanie - drugim krokiem jest wyposażenie wszystkich restauracji w kosze do segregacji odpadów. Każdy z nich zawiera trzy frakcje: plastik, papier i otwór na odpady zmieszane. Dzięki odpowiedniemu sortowaniu odzyskiwane są włókna papierowe. Co się z nimi dzieje? Trafiają do polskiej firmy Miklan-Ryza, z którą McDonald’s nawiązał współpracę na początku 2020 roku. Dzięki innowacyjnemu rozwiązaniu odpady papierowe - nawet te z domieszką polimeru czy zabrudzone jedzeniem - przetwarzane są na ręczniki papierowe i papier toaletowy, które trafiają z powrotem do restauracji. W dalszej kolejności z włókien papierowych mają powstawać również podstawki na napoje.
  3. Zbieranie - część odpadów, szczególnie opakowania produktów zamówionych z dostawą lub na linii McDrive, wymyka się z systemu McDonald’s. W tym celu jesienią 2021 ruszył projekt EcoHeroes. Pracownicy restauracji organizują zbiórki odpadów w swojej najbliższej okolicy. Partnerem strategicznym jest organizacja pozarządowa Planet Heroes, która pomaga w organizacji zbiórek. Dzięki ogromnemu zaangażowaniu pracowników Maka, do tej pory zorganizowano ponad 1300 zbiórek śmieci. A to oznacza ponad 1300 miejsc w całej Polsce, które znów stały się czyste i przyjazne mieszkańcom.

O kampanii „Jutro zależy od nas”

Działania mediowe w ramach nowej odsłony kampanii „Jutro zależy od nas” obejmują TV, VOD, kina, Programmatic Video, Digital (SoMe). Za realizację kampanii odpowiada agencja DDB, zakupem i zaplanowaniem mediów zajął się dom mediowy OMD, a działania PR prowadzi agencja 24/7Communication.


Fot.: informacja prasowa

Reklama