McDonald's otwiera pierwszą zautomatyzowaną restaurację. Cały proces przebiega bez udziału człowieka

McDonald's otwiera pierwszą zautomatyzowaną restaurację. Cały proces przebiega bez udziału człowieka

McDonald's otwiera pierwszą restaurację, w której zarówno złożenie, jak i odbiór zamówienia odbywa się bez udziału pracownika. Mowa o testowej placówce sieci zlokalizowanej obrzeżach Fort Worth w Teksasie. 

Dedykowany pas Drive Thru; przenośnik taśmowy, z którego odbieramy zamówienie; ekrany do składania zamówień i płatności kartą lub gotówką - to rozwiązania, które będą mieli okazję testować mieszkańcy Teksasu w najnowszej zautomatyzowanej placówce McDonald's. 

Bezkontaktowa restauracja McDonald's

Najnowszy koncept McDonald's jest skierowany do osób, które chcą złożyć zamówienie przed przyjazdem przez aplikację McDonald's, ominąć tradycyjną kolejkę Drive Thru i szybko i wygodnie otrzymać jedzenie.

Restauracja jest mniejsza niż tradycyjne lokale McDonald's. Jak wyjaśnia sieć, funkcje, które są dostępne wewnątrz i na zewnątrz lokalu są skierowane do klientów, którzy planują zjeść obiad w domu lub w podróży, a nie w restauracji. 

Jak wygląda zautomatyzowana placówka McDonald's?

Wewnątrz restauracji znajduje się pomieszczenie do odbioru dostaw, z którego kurierzy mogą szybko i wygodnie odbierać zamówienia. Są też ekrany, za pośrednictwem których klienci mogą składać zamówienia na wynos oraz regał do odbioru zamówień. 

Na zewnątrz restauracji znajduje się kilka miejsc parkingowych przeznaczonych do odbioru zamówień bezpośrednio przy krawężniku, a także wyznaczone miejsca parkingowe dla kierowców dostawczych.

W zautomatyzowanym McDonald's można odebrać zamówienie na różne sposoby, w tym w pełni bezobsługowo (foto: McDonald's)

Odbiór zamówienia z McDonald's bez udziału człowieka

W zautomatyzowanej placówce McDonald's wykorzystano zupełnie nowy sposób odbioru zamówienia: The Order Ahead Lane. To wydzielony pas Drive Thru, na którym klienci mogą odebrać zamówienia za pośrednictwem specjalnego przenośnika taśmowego. Dzięki temu nie tylko nie muszą wysiadać z samochodu, ale nawet mieć kontaktu z jakimkolwiek pracownikiem.

Technologia The Order Ahead Lane pozwala zespołowi restauracji rozpocząć przygotowywanie zamówień klientów, gdy znajdują się oni w pobliżu restauracji. Ponadto aktualizacje aplikacji restauracji, przenośniki żywności i napojów oraz nowy format kuchni usprawniają operacje, zapewniając szybkie i bezproblemowe działanie zarówno klientom, jak i załodze.

Technologia w tej restauracji nie tylko pozwala nam obsługiwać naszych klientów w nowy, innowacyjny sposób, ale daje również naszemu zespołowi restauracji możliwość większego skupienia się na szybkości i dokładności zamówień, co sprawia, że ​​doświadczenie jest przyjemniejsze dla wszystkich.

Keith Vanecek, franczyzobiorca prowadzący restaurację testową

Faza testów bezkontaktowej restauracji McDonald's. Co dalej?

Zautomatyzowana placówka McDonald's w Teksasie to na ten moment jedyna taka restauracja sieci na świecie. Póki co przechodzi fazę testów. Jakie plany wobec innowacyjnej placówki ma McDonald's? Do momentu publikacji artykułu nie otrzymaliśmy odpowiedzi od biura prasowego sieci. 


Foto: biuro prasowe McDonald's