T-Express: nowy format i model franczyzowy Telepizzy

T-Express: nowy format i&nbspmodel franczyzowy Telepizzy

Telepizza, globalna sieciówka należąca niegdyś do Hiszpanów, a obecnie w Polsce zarządzana przez T-pizza Sp. z o.o., uruchomiła nowy format marki T-Express.

Pierwszy lokal T-Express znajduje się w Gdańsku, w dzielnicy Orunia Górna, przy ul. Dąbrówki 102, ma jedynie 46 mkw. całkowitej powierzchni. T-pizza wdraża też w tym przypadku nowy, ajencyjny model finansowania przedsięwzięcia. 

Format T-Express założenia

T-Express z założenia ma funkcjonować w lokalach o małej powierzchni praktycznie ograniczającej się do strefy produkcyjnej i wydawczej. Jego działalność nastawiona jest na dostawy bezpośrednie do klientów oraz odbiór własny zamówień złożonych telefonicznie lub on-line.

To rozwiązanie ma optymalizować koszty inwestycyjne punktu, zarówno związane z jego aranżacją i wyposażeniem, koszty operacyjne, redukcję wskaźnika OCR, jak również, dzięki odpowiedniej lokalizacji, logistyce i systemowi mobilnych zamówień, maksymalizować dostępność oferty Telepizzy dla jak największego obszaru działania.   

Na czym polega wdrożony model finansowania przedsięwzięcia?

W odróżnieniu od klasycznej franczyzy, w tym przypadku partnerowi biznesowemu Telepizzy, proponuje się ajencję lokalu i jego działalności operacyjnej w ramach sieci marki, w strukturze jej zaopatrzenie oraz unikalnego produktowego know-how.

Zdecydowaną większość nakładów inwestycyjnych w tym modelu pokrywa T-pizza, ograniczając tym samym ryzyko ajenta związane ze startem jego, samodzielnego jednak, biznesu.

Jest to pierwszy z lokali w modelu ajencyjnym uruchamiany w ramach sieci. Drugi punkt w tym modelu zostanie otworzony w drugiej połowie marca w Markach pod Warszawą. W czasach kiedy wiele osób ma obawy przed uruchomieniem własnej gastronomi dajemy możliwości osobom pracowitym i zaangażowanym uruchomienia własnego biznesu przy ograniczonej kwocie inwestycji ze strony franczyzobiorcy.

Michał Igor Piasecki, prezes zarządu spółki T-pizza, zarządczy marki Telepizza w Polsce

W dniach 13-16 marca w Telepizzy przy Dąbrówki 102 w Gdańsku odbędzie się Wielkie Otwarcie w ramach którego klienci będą mogli zakupić średnią pizzę na miejscu za jedyne PLN 10 oraz zamówić ją w tych dniach w dostawie za PLN 20.  

Telepizza w Polsce

Telepizza obecna jest w Polsce od 1992 r. i przed laty będąca liderem sprzedaży pizzy na telefon, należała do globalnej hiszpańskiej sieci o tej nazwie. W 2021 roku krajowe aktywa Telepizzy, właścicielsko i w zarządzanie, przejęła spółka T-pizza Sp. z o.o należąca do Daniela Piekarskiego i Michała Igora Piaseckiego – menadżerów wcześniej przez lata odpowiedzialnych za rozwój w naszym kraju marki Subway, największej na świecie sieci franczyzowej. 

O zmianach właścicielskich T-pizza poinformowała jednak dopiero w ubiegłym roku, zapowiadając restrukturyzację sieci, redukcję zatrudnienia i optymalizację kosztów i procesów operacyjnych. Zapowiedziała również wdrożenie nowych formatów i modeli finansowych w dalszym rozwoju swojej sieci.


Fot.: mat. prasowe

Reklama