Wedel: Kategoria pralin rośnie z roku na rok. Odpowiada już za ponad 15% wartości sprzedaży

Wedel: Kategoria pralin rośnie z roku na rok. Odpowiada już za ponad 15% wartości sprzedaży

Kategoria pralin rośnie wartościowo z roku na rok. Jest ważna nie tylko w okresie ważnych i emocjonalnych świąt, kiedy konsumenci sięgają po nie jako podarunek. Magdalena Rzepka, kierowniczka marki w firmie Wedel, zaznacza, że ważny wpływ na wyniki sprzedażowe tej kategorii ma także coraz częstsze kupowanie tych produktów dla siebie.

Kategoria pralin w Polsce

Według danych NielsenIQ segment pralin w całej kategorii słodyczy stanowi już 15,8% wartości sprzedaży i rośnie z roku na rok. Jak podaje Magdalena Rzepka z firmy Wedel, praliny zamknęły 2022 rok z wynikiem na poziomie bliskim 2,4 mld zł[1]. Oznacza to wzrost o 10,4% względem 2021 roku.

Wpływ na ten wynik ma nie tylko traktowanie pralin jako upominku dla bliskich, ale także coraz częstsze kupowanie ich dla siebie, co zwiększa częstotliwość okazji zakupowych.

Magdalena Rzepka, kierowniczka marki w firmie Wedel

Praliny na specjalne okazje

Jednak to właśnie ważne i emocjonalne święta, takie jak przypadające na pierwszy kwartał roku Dzień Babci i Dziadka, walentynki czy Dzień Kobiet są czasem, w którym producenci pralin, bombonier i innych czekoladowych przysmaków koncentrują swoje działania.

W pierwszym kwartale szczególne znaczenie mają Walentynki, które generują wzrost sprzedaży produktów prezentowych. Szczególną popularnością cieszą się praliny, które dzięki ozdobnym opakowaniom, również z motywami stricte walentynkowymi, doskonale sprawdzają się w roli upominku.

Magdalena Rzepka, kierowniczka marki w firmie Wedel

Słodycze na walentynki

W pierwszym kwartale roku szczególne znaczenie mają Walentynki, które generują wzrost sprzedaży produktów prezentowych. Jak dodaje kierowniczka marki w firmie Wedel, w tym czasie klienci szczególnie chętnie sięgają po praliny za sprawą ich ozdobnych opakowań, także z motywami stricte walentynkowymi. 

W tym szczególnym czasie E.Wedel oferuje swoim klientów sporo propozycji walentynkowych. Na sklepowych półkach mogą oni znaleźć takie praliny jak: "Od Serca", "Coffee Box" czy "Lalibelle", jak również stworzyć własną kompozycję ulubionych czekoladek, korzystając z oferty naszych Pijalni Czekolady E. Wedel.


[1] E.Wedel za NielsenIQ - Panel Handlu Detalicznego, Cała Polska z Dyskontami (Food), sprzedaż wartościowa i wolumenowa, okres skumulowany styczeń 2021-grudzień 2021 i styczeń 2022-grudzień 2022, kategoria: Słodycze, Rynek czekoladowy, Praliny

Foto: StockAdobe(chernikovatv)

Reklama