Kategoria pralin rośnie wartościowo z roku na rok. Jest ważna nie tylko w okresie ważnych i emocjonalnych świąt, kiedy konsumenci sięgają po nie jako podarunek. Magdalena Rzepka, kierowniczka marki w firmie Wedel, zaznacza, że ważny wpływ na wyniki sprzedażowe tej kategorii ma także coraz częstsze kupowanie tych produktów dla siebie.
Kategoria pralin w Polsce
Według danych NielsenIQ segment pralin w całej kategorii słodyczy stanowi już 15,8% wartości sprzedaży i rośnie z roku na rok. Jak podaje Magdalena Rzepka z firmy Wedel, praliny zamknęły 2022 rok z wynikiem na poziomie bliskim 2,4 mld zł[1]. Oznacza to wzrost o 10,4% względem 2021 roku.
- Przeczytaj też: Praliny stanowią już 1/3 całego rynku czekoladowego w Polsce
Praliny na specjalne okazje
Jednak to właśnie ważne i emocjonalne święta, takie jak przypadające na pierwszy kwartał roku Dzień Babci i Dziadka, walentynki czy Dzień Kobiet są czasem, w którym producenci pralin, bombonier i innych czekoladowych przysmaków koncentrują swoje działania.
Słodycze na walentynki
W pierwszym kwartale roku szczególne znaczenie mają Walentynki, które generują wzrost sprzedaży produktów prezentowych. Jak dodaje kierowniczka marki w firmie Wedel, w tym czasie klienci szczególnie chętnie sięgają po praliny za sprawą ich ozdobnych opakowań, także z motywami stricte walentynkowymi.
- To może Cię zainteresować: Walentynki 2023. Prezenty dla niej i dla niego. Co wybierają Polacy?
W tym szczególnym czasie E.Wedel oferuje swoim klientów sporo propozycji walentynkowych. Na sklepowych półkach mogą oni znaleźć takie praliny jak: "Od Serca", "Coffee Box" czy "Lalibelle", jak również stworzyć własną kompozycję ulubionych czekoladek, korzystając z oferty naszych Pijalni Czekolady E. Wedel.
[1] E.Wedel za NielsenIQ - Panel Handlu Detalicznego, Cała Polska z Dyskontami (Food), sprzedaż wartościowa i wolumenowa, okres skumulowany styczeń 2021-grudzień 2021 i styczeń 2022-grudzień 2022, kategoria: Słodycze, Rynek czekoladowy, Praliny
Foto: StockAdobe(chernikovatv)