Grupa Pepco opublikowała wyniki finansowe za pierwszy kwartał roku obrotowego 2023, zakończony 31 grudnia 2022 r. W tym czasie przychody Grupy wyniosły 1 654 mln euro, co oznacza wzrost rok do roku o 27% przy stałym kursie walutowym i o 24% przy uwzględnieniu kursów rzeczywistych.
Wyniki finansowe Grupy Pepco 2022/2023
W I kwartale roku sprzedaż w ramach całej Grupy była wysoka, z głównym udziałem Pepco, które odnotowało 19,7% wzrost sprzedaży rok do roku. W analizowanym czasie Pepco odpowiadało za 1 009 mln euro przychodów.
Jak wyjaśnia Grupa, wynik LFL jest częściowo efektem porównania do I kwartału roku obrotowego 2022, gdy wciąż widoczny był wpływ pandemii COVID-19, a handel w wielu sklepach funkcjonował w ramach ograniczeń rządowych.
Rekordowa dzienna sprzedaż
W I kwartale tego roku Grupa Pepco odnotowała rekordowe dzienne wyniki sprzedaży we wszystkich markach. W szczególności widoczne było to w sklepach Pepco w okresie świątecznym, gdzie firma wykorzystała zapasy zgromadzone w IV kwartale roku obrotowego 2022.
Pepco zwiększa liczbę sklepów
W I kwartale roku obrotowego Grupa kontynuowała realizację programu przyspieszonej ekspansji sklepów – w tym roku obrotowym przybyło już 105 nowych sklepów netto.
Zgodnie z planami, Grupa Pepco planuje otworzyć 550 nowych sklepów do końca 2023 roku obrotowego. Sam tylko pierwszy kwartał zakończył się otwarciem 100 nowych sklepów pod szyldem Pepco oraz 5 sklepów Pundland.
Program "Diamond"
Oprócz programu otwarć, w I kwartale firma dokonała odnowienia 37 sklepów Poundland. To kontynuacja programu "Diamond" polegającego na modyfikacji sklepów oraz uzupełnieniu ich asortymentu o produkty chłodzone i mrożone.
Szeroko zakrojona modernizacja około 2 500 sklepów Pepco w Europie Środkowo-Wschodniej pod hasłem "New Look", dotychczas testowana we Wrocławiu i Warszawie, ruszy w pełni w styczniu 2023 roku.
Foto: mat. prasowe