Grupa Pepco przyspiesza tempo ekspansji. W planach otwarcie 550 nowych sklepów

Grupa Pepco przyspiesza tempo ekspansji. W planach otwarcie 550 nowych sklepów

Pepco Group, właściciel marek Pepco, Dealz oraz Poundland, przyspiesza program rozbudowy sieci placówek. Firma chce zwiększyć obecność w Europie Zachodniej. Roczne wydatki inwestycyjne wzrosną do 350-400 mln euro.

Przychody Grupy za rok obrotowy zakończony 30 września 2022 roku wyniosły 4 824 mln euro, co przekłada się na 17,4% wzrost rok do roku. W tym czasie licząca 2 910 sklepów sieć Pepco odnotowała 7,4% wzrost sprzedaży w warunkach porównywalnych (LFL). Po dobrych 12 miesiącach, Grupa planuje przyspieszenie tempa ekspansji.

Grupa Pepco zwiększa tempo ekspansji. W planach otwarcie 550 nowych sklepów

W ramach przyspieszonego programu ekspansji sieci sklepów, Pepco Group otworzyło w całym 2022 r. rekordową liczbę nowych placówek – 516, czyli więcej niż planowane 450 (ten cel też został podwyższony w stosunku do pierwotnych założeń).

Rozbudowa sieci sklepów jest największym pojedynczym czynnikiem wzrostu wartości Grupy Pepco. W ramach marki PEPCO powstało 446 nowych sklepów, a więc więcej niż planowane 400, z czego 163 nowe sklepy na strategicznie kluczowych rynkach Europy Zachodniej: we Włoszech, w Hiszpanii, w Austrii i w Niemczech.

W przypadku Grupy Poundland otwarto 70 nowych sklepów (wyłączając zamknięcie 59 sklepów Fultons), z czego zdecydowana większość to sklepy Dealz w Polsce.

Firma planuje przyspieszyć program ekspansji sieci sklepów. Jak napisała w komunikacie Grupa, cel na rok finansowy 2023 to przynajmniej 550 nowych sklepów netto. Co więcej, w tym czasie firma planuje także wejście marki Pepco na nowe rynki – do Grecji i Portugalii. A to nie koniec, bo w planach Grupy znajduje się także intensywna modernizacja już otwartych sklepów.

Modernizacja sklepów

W minionym roku obrotowym Grupa zmodernizowała w sumie 727 placówek, z czego 598 należało do szyldu Pepco, a 129 – Poundland. "W ten sposób zakończyliśmy program rozbudowy oferty wielobranżowej PEPCO i kontynuujemy program modernizacji sklepów Poundland, co przyczynia się do wzrostu sprzedaży LFL, osiągnięcia ekonomii skali i poszerzenia oferty dla naszych klientów" – przekazała w komunikacie firma.

Poza istniejącymi programami modernizacji sklepów, Pepco Group przeprowadziło także programy pilotażowe dotyczące nowej oferty i wyglądu sklepów PEPCO w 16 placówkach we Wrocławiu i 47 w Warszawie. Jak informuje firma, pozwoliło to na zwiększenie powierzchni sprzedażowej o 4%-12%. Po dotychczasowym sukcesie, Grupa zdecydowała o objęciu programem modernizacji pozostałych sklepów Pepco, co jest planowane na kolejne 2-3 lata.

"Nasze dotychczasowe postępy dają nam pewność, że ciągła rozbudowa naszej sieci pozwoli nam osiągnąć większe korzyści skali w całej Grupy, a większa efektywność przyniesie dalsze oszczędności. Jesteśmy pewni, że dzięki realizacji tej strategii, nasz wynik EBITDA może nadal rosnąć w dotychczasowym tempie, o ile nie dojdzie do dalszego pogorszenia warunków makroekonomicznych wpływających na handel" – podsumował Trevor Masters, Dyrektor Generalny (CEO) Pepco Group.


Foto: mat. redakcji

Reklama