Carrefour i PepsiCo startują z pierwszą taką kampanią. Wykorzystają w niej nową platformę detalisty

Carrefour i PepsiCo startują z pierwszą taką kampanią. Wykorzystają w niej nową platformę detalisty

To pierwsze taka kampania aktywacja na polskim rynku. Carrefour wspólnie z PepsiCo oraz LiveRamp wykorzystają w niej nową platformę detalisty – Carrefour Links. Celem kampanii dla marki Lipton Ice Tea jest dotarcie do konsumentów ze spersonalizowanym przekazem.

Poznanie potrzeb kupujących możliwe jest dzięki wykorzystaniu nowoczesnych rozwiązań oferowanych przez Carrefour Links. Platforma wykorzystuje między innymi technologię Safe Haven od LiveRamp i służy do przygotowania oraz pomiaru rezultatów kampanii marketingowych.

Nowa platforma Carrefour Links

Rozwiązanie od Carrefour jest oparte o analizę wiedzy na temat zachowań konsumentów, która została zebrana w 13 tys. sklepów Carrefour w 9 krajach.

Służące do współpracy z partnerami handlowymi cyfrowe narzędzie, działa w oparciu o pogłębioną analizę preferencji konsumenckich bazującą na know-how całej Grupy Carrefour. To nowoczesne rozwiązanie wykorzystuje między innymi technologię amerykańskiej firmy LiveRamp i służy do przygotowania i pomiaru rezultatów kampanii marketingowych.

Na podstawie kampanii przeprowadzonych wcześniej w innych krajach możemy stwierdzić, że zastosowanie narzędzi Carrefour Links przez naszych partnerów handlowych znacząco podnosi wyniki ich kampanii marketingowych. Rozwiązania Carrefour Links stanowią podstawę strategii Grupy Carrefour w zakresie cyfrowej transformacji i przetwarzania danych na lata 2023–2026.

Joanna Stasiecka, Data Monetization Manager w Carrefour Polska

Carrefour Links również umożliwia analitykę dla wielu obszarów – od zarządzania kategorią, przez kształtowanie polityk promocyjnych, aż po optymalizację asortymentu. Platforma odzwierciedla nową strategię Carrefour w zakresie przetwarzania danych oraz relacji na linii detalista − dostawca.

Marka Lipton trafi do konsumentów z personalizowanym przekazem

PepsiCo, w którego portfolio znajduje się m.in. marka Lipton, działa w oparciu o rozwiązania i nowe strategie marketingowe analizujące efekt ROPO (ang. Research Online, Purchase Offline), czyli poszukiwanie informacji o produkcie w Internecie, a następnie jego zakup w punkcie stacjonarnym. 

Właśnie w tym celu powołano współpracę z Carrefour Links i LiveRamp. Ma ona umożliwi PepsiCo jeszcze bardziej skuteczne i precyzyjne mierzenie wyników swoich kampanii marketingowych oraz pomóc lepiej odpowiadać na potrzeby konsumentów w przyszłości. Marka Lipton Ice Tea korzystając z narzędzi Carrefour chce dotrzeć do konsumenta ze zindywidualizowanym przekazem

Wzmocnienie relacji z jednym z naszych kluczowych partnerów biznesowych, a jednocześnie zdobywanie wartościowych doświadczeń w zakresie analizy danych i zarządzania kategoriami produktów to prawdziwy punkt zwrotny.  Umożliwi to jeszcze lepsze zrozumienie naszych klientów, a także pozwoli doskonalić doświadczenia konsumentów.

Wojciech Jasiak, e-Commerce & Customer Digital Manager w PepsiCo Polska

Kampania wytyczająca nowe inspirujące trendy w obszarze działań marketingowych potrwa do 23 grudnia br. 

Czym jest platforma Carrefour Links?

Celem platformy Carrefour Links jest wypracowanie unikalnego rozwiązania, z którego mogą korzystać dostawcy sieci z sektora FMCG. Współpraca daje możliwość oferowania konsumentom właściwych produktów w odpowiednim czasie i miejscu. Ta rewolucyjna usługa jest aktualnie wdrażana we wszystkich krajach, w których obecna jest sieć Carrefour. W Polsce pierwszą korzystającą z niej marką jest Lipton Ice Tea.


Foto: mat. prasowe (Carrefour Polska)

Reklama