Carrefour wprowadza pierwszy na polskim rynku refillomat z produktami marki własnej

Carrefour wprowadza pierwszy na polskim rynku refillomat z produktami marki własnej

Od 5 grudnia klienci flagowego sklepu Carrefour Arkadia w Warszawie mogą kupić produkty chemiczne marki własnej Carrefour do własnych opakowań lub butelek wielokrotnego użytku.

W nowym refillomacie do wyboru jest aż 8 produktów z asortymentu chemii domowej, oferowanych pod własnym logo sieci. Zakup marki własnej z refillomatów to możliwość oszczędzenia na zakupach nawet do 50% względem zakupu porównywalnych produktów markowych w tradycyjnych opakowaniach. 

Carrefour stawia na niższe ceny marki własnej. Łączy to z ekologią

Produkty marek własnych, szczególnie w okresie wysokiej inflacji w Polsce, szybko zyskują na popularności. Polacy przekonali się, że ich jakość jest porównywalna do jakości produktów brandowych, ale dzięki oszczędnościom na promocji i marketingu, sieci oferują je nawet 30% taniej.

Teraz, dzięki wprowadzeniu pierwszego na polskim rynku refillomatu z produktami marek własnych, Carrefour obniża ich cenę jeszcze bardziej. Różnica między ceną produktu marki własnej Carrefour w opakowaniu i bez niego, sięga nawet 20%, co oznacza, że wybrany produkt może być tańszy dla klienta nawet o połowę w porównaniu do produktu brandowego w opakowaniu.

To szansa, aby w czasach gdy zachowania proekologiczne schodzą na drugi plan ustępując miejsca presji cenowej, zachęcać klientów do pozytywnego wpływania na jakość naszej planety.

Rozwój konceptu refillomatów wpisuje się w długofalową strategię zrównoważonego rozwoju Carrefour Polska. Dzięki możliwości zakupu produktu do własnego opakowania wielokrotnego użytku w wybranej ilości nie tylko przyczyniamy się do zmniejszenia odpadów, lecz także oszczędzamy pieniądze, ponieważ artykuły dostępne w refillomacie są tańsze, niż ich półkowe odpowiedniki. Obserwujemy, że Polacy coraz chętniej korzystają z rozwiązań w duchu zero waste, więc planujemy konsekwentnie rozwijać projekt stacji reflillujących w naszych sklepach, rozszerzając go o kolejne asortymenty, także spożywcze. W planach mamy już kolejne dwie takie stacje.

Sylwester Mroczek, Manager Działu Rozwoju Formatów i Konceptów Handlowych w Carrefour Polska

 

Pierwszy taki refillomat w hipermarkecie

W nowym refillomacie zlokalizowanym w hipermarkecie Carrefour w C.H. Westfield Arkadia w Warszawie klienci będą mieli do wyboru mydło do rąk oraz zróżnicowane produkty do sprzątania – płyny do kuchni, naczyń, szyb, paneli i drewna, mebli, łazienki, a także płyn uniwersalny.

Zasada działania urządzenia jest bardzo prosta – wystarczy wybrać produkt, wytarować butelkę (swoją lub kupioną przy maszynie), podstawić butelkę w odpowiednie miejsce, przytrzymać przycisk i napełnić według uznania, następnie nakleić wydruk z wagi i zapłacić za produkt przy kasie. 

Kolejne działaniaCarrefour Polska w drodze do Zero Waste

Projekt sieci innowacyjnych Eco Barów wystartował w 2020 roku we współpracy ze startupem Swapp! W wybranych sklepach Carrefour w Warszawie i Wrocławiu możliwe jest własnoręczne uzupełnianie kosmetyków i środków czystości. Od końca sierpnia br. w sklepie Carrefour Arkadia działa również Pasta Station – automat do napełniania makaronów Lubella do torebek papierowych i własnych opakowań, który został uruchomiony we współpracy z firmą Maspex. 

Rozwój refillomatów wpisuje się w program "Droga do Zero Waste" Carrefour, który koncentruje się na ograniczeniu zjawiska marnowania jedzenia, generowaniu mniejszych ilości odpadów oraz wykorzystywaniu opakowań wielokrotnego użytku, co ma przełożenie na zmniejszenie zanieczyszczenia środowiska. Projekt zakłada zarazem akcje edukacyjne, rozwiązania biznesowe, jak i innowacje wpływające na bardziej ekologiczny charakter sklepów.


Foto: mat. prasowe (Carrefour Polska)

Reklama