Wprowadzona w 2019 roku przez PeP aplikacja Moja Paczka, oferująca przyjmowanie i wysyłanie przesyłek kurierskich poprzez terminale, generuje rekordowe liczby. W ciągu ostatnich 3 miesięcy przyjęto i wydano 2 mln przesyłek.
Moja Paczka to specjalnie zaprojektowana aplikacja na terminal płatniczy, która umożliwia kompleksową obsługę przesyłek kurierskich w modelu PUDO (PickUp Drop Off).
Jak wygląda obsługa?
Mechanizm jest prosty: kurier dostarcza paczkę do sklepu, a klient odbiera ją w dogodnym dla siebie czasie. Polskie ePłatności jako jeden z dwóch agentów rozliczeniowych na rynku oferuje takie rozwiązanie jako usługę dodatkową.
Moja Paczka funkcjonuje obecnie już w 5 tys. punktów, głównie sklepach spożywczych i supermarketach w całej Polsce.
Dynamiczny rozwój w trudnych warunkach
Tegoroczny przedświąteczny szczyt paczkowy stoi pod znakiem niepewności. Biznesy logistyczne mierzą się z rosnącymi kosztami paliw i energii. Jednak pomimo powszechnego trendu szukania oszczędności w związku z inflacją konsumenci planują zwiększenie swoich zakupów online w takich kategoriach, jak: żywność, odzież, czy leki i kosmetyki, wynika z danych DHL Parcel Polska.
Wszystko za sprawą rozwoju modelu PUDO, który jest obecnie jednym z kluczowych trendów w logistyce. Wdrożenie out-of-home to najbardziej ekologiczna forma dostaw.
Zdaniem autorów raportu „Green Last Mile Europe 2022” jeden punkt odbioru przesyłek redukuje rocznie aż 13 845 kg CO2, co odpowiada oczyszczaniu atmosfery przez 2769 drzew.
Projekt Moja Paczka realizowany jest we współpracy w z firmą Pointpack, która to szacuje potencjał rynku przesyłek kurierskich w ciągu 5 lat na ok. 80 tys. punktów handlowych i automatów kurierskich.
Skala wynika oczywiście z obsługi dynamicznie rosnącego rynku e-commerce. W pierwszej połowie 2022 roku spółka przekroczyła 47 mln obsługiwanych przesyłek w ponad 17 500 punktach w całej Polsce.
Prowizja za obsłużoną paczkę ustalana jest stała – bez kosztów po stronie klientów PeP.
Fot.: informacja prasowa