PeP: Jesteśmy blisko naszych klientów
Karty Lojalnościowe Polskie ePłatności Programy lojalnościowe Polskie ePłatności PeP: Jesteśmy blisko naszych klientów

Wielofunkcyjność terminala, który nie tylko przyjmie płatności, ale zrealizuje dodatkowe usługi, to dzisiejsze wyzwanie dla rynku płatności bezgotówkowych. Innowacyjne rozwiązania wdrażane na terminalu powinny być dopasowane do potrzeb przedsiębiorcy, wpływać na rozwój jego biznesu, zwiększać przychody i lojalność konsumentów. O tym w jaki sposób Polskie ePłatności wspierają biznesy swoich klientów i jak budują przewagę ofertową, opowiada Piotr Przybyła - Regionalny dyrektor sprzedaży PeP.

Na początku roku Polskie ePłatności przekroczyły pułap 200 tys. terminali. Jak udało się osiągnąć taki wynik? 

Pandemia przyspieszyła rozwój płatności bezgotówkowych. Cztery lata temu obsługiwaliśmy 24 tys. urządzeń, a na koniec 2020 r. mieliśmy już 160 tys. terminali. Coraz więcej przedsiębiorców i sklepikarzy nawet w regionach wiejskich przekonało się, iż płatności kartą są szybsze, tańsze i bardziej bezpieczne niż gotówkowe. Silną falę popytową odnotowaliśmy szczególnie w segmencie małych i średnich sklepów, hurtowni czy usługodawców – terminale płatnicze cieszą się dużym zainteresowaniem, co pozwoliło nam przekroczyć pułap 200 tys. terminali.

Czy nie było to rezultatem wprowadzenie od 1 lipca obowiązku przyjmowania płatności bezgotówkowych?

Po pierwsze, to pandemia spowodowała, iż gotówka stała się coraz mniej ważna w całym obrocie gospodarczym, a rozwiązania bezgotówkowe mają silną trajektorię wzrostową. Po drugie pakiet zmian w postaci tzw. Polskiego Ładu wprowadził nowe obowiązki dla przedsiębiorców. Zostali oni zobowiązani do przyjmowania płatności bezgotówkowych. Oczywiście miało to wpływ na wzrost liczby terminali, a klienci wybierali nas najczęściej ponieważ wyróżniamy się na tle konkurencji.

W jaki sposób?

Dzięki partnerskiemu podejściu. Wielu drobnych przedsiębiorców ma wciąż obawy przed bezgotówkowymi rozwiązaniami. Wychodzimy naprzeciw nie tylko ich potrzebom, ale przede wszystkim idziemy na rękę ich klientom. Od dawna dywersyfikujemy ofertę. Przedsiębiorcy, którzy wybrali PeP, mogą oferować swoim klientom dodatkowe usługi. Warto tu wymienić np. możliwość opłacania rachunków na terminalu czy obsługę programów lojalnościowych. Oznacza to, że terminal służy już nie tylko do przyjmowania płatności, ale staje się wielofunkcyjnym urządzeniem oferującym liczne udogodnienia zarówno klientom, jak i sprzedawcom.

Pogramy lojalnościowe dla małych i średnich sklepów?

Możemy pod każdego klienta uszyć unikalny program lojalnościowy, dopasowany do jego potrzeb Zasady naliczania punktów są dostosowane do wielkości sklepu, asortymentu oraz liczby klientów. Obecnie pracujemy nad rozwiązaniem aby sama karta płatnicza mogła być także kartą lojalnościową. Bedzie to jeszcze większe ułatwienie dla handlowców i konsumentów. Obecnie na rynku dominują karty rabatowe, co czyni programy jeszcze bardziej atrakcyjne.  

Jak wygląda zainteresowanie takimi programami?

Zauważamy, że obecnie popyt na rynku na tego typu rozwiązania jest coraz większy. Szczególnie sieci franczyzowe są mocno zainteresowane programami lojalnościowymi. Co ciekawe ten trend powstał w dużej mierze oddolnie, ponieważ to właśnie sami francyzobiorcy posiadali już swoje własne systemy premiowe, które chcieli zintegrować z terminalami. Warto w tym miejscu zwrócić uwagę na analitykę- i na to, że dzięki programom lojalnościowym  - jesteśmy w stanie wygenerować informacje oraz raporty na temat zachowań klientów. Jest to idealne narzędzie do badania rynku i potrzeb klientów. Polskie ePłatności Oferują całą gammę usług dodanych na terminalu. Na naszych urządzeniach jest dostępnych ponad 20 aplikacji i jest to największa liczba oferowanych usług dodanych na rynku.

Jakie to usługi?

Jedna z najbardziej rozpoznawalnych usług to np. Cashback czyli wypłata gotówki przy okazji zakupów za pomocą terminala, kolejna to moje rachunki. Usługi dodatkowe to wygodne rozwiązania, które pozwalają konsumentom załatwić swoje pilne sprawy przy okazji codziennych zakupów. Polskie ePłatności oferują także usługę kurierską pozwalającą na wysyłanie i odbieranie paczek – w czerwcu przetworzyliśmy ponad 500 tys. przesyłek. Usługi dodane są właśnie dziś paliwem napędowym dla agentów rozliczeniowych szczególnie w branży spożywczej.

Konkurencja też je posiada. Co wyróżnia usługi dodatkowe w PeP.

W przeciwieństwie do wielu naszych konkurentów nie wysyłamy terminali drogą kurierską, nasi przedstawiciele handlowi są dla klientów partnerami. Utrzymują z nimi stały kontakt bezpośredni, przeprowadzają szkolenia z obsługi urządzeń. Edukujemy w zakresie korzystania i promowania usług dodanych wśród konsumentów – co przekłada się na wzrost dla ich dochodów. Rozwiązania muszą być proste i intuicyjne.

Co się za tym kryje?

PeP to ludzie. Na każdym etapie współpracy jesteśmy blisko naszych klientów. Posiadamy całodobową obsługę telefoniczną przez 7 dni w tygodni. Nasi konsultanci obierają połączenie w ciągu 7 sekund, nie korzystamy z żadnych botów czy automatów w rozmowach telefonicznych Instalacja naszych terminali jest bezpłatna. .. Nasz serwis jest wewnętrzy, nie korzystamy z outsourcingu, ponieważ chcemy być jak najbliżej klienta.

Dziękuję za rozmowę.

Reklama