Biedronka w Polsce – ile sklepów powstało do 2022 roku?

Biedronka w Polsce – ile sklepów powstało do 2022 roku?

Kiedy powstawała pierwsza Biedronka w Polsce, nikt nie przypuszczał, że odniesie tak spektakularny sukces. Jednak myśląc o sieci w jej obecnym kształcie nasuwa się tysiące pytań. Ile sklepów Biedronka jest w Polsce? Z jakiego kraju pochodzi sieć Biedronka? Czyj to sklep? Kiedy powstała Biedronka i ile ma lat? Zapraszamy do opowieści o jednym z największych dyskontów w Polsce.

Historia sieci Biedronka

Biedronka to jedna z największych sieci handlowych w Polsce, specjalizująca się w sprzedaży produktów FMCG. Firma została założona w 1995 roku i od tego czasu dynamicznie się rozwija, otwierając coraz więcej sklepów w całym kraju. Obecnie Biedronka jest jedną z najbardziej rozpoznawalnych marek na rynku, oferując szeroki wybór produktów w atrakcyjnych cenach. Firma inwestuje również w nowoczesne technologie i rozwiązania logistyczne, aby zapewnić konsumentom jak najlepsze doświadczenie zakupowe. Biedronka stawia na jakość i dostępność produktów oraz na inwestycje w rozwój swoich sklepów, co przyczynia się do jej sukcesu na rynku handlowym w Polsce.

Ile jest Biedronek w Polsce?

Ile w Polsce jest Biedronek? Określana jako największa w kraju sieć detaliczna, liczy sobie obecnie 3283 placówek. Jest to stan na koniec drugiego kwartału 2022 roku, co jest istotne, gdyż ilość sklepów Biedronka ciągle rośnie. A dyskont ciągle cieszy się opinią jednego z najtańszych w kraju. Taka renoma w dobie ciągle rosnącej inflacji jest zatem niezwykle cenna.

Skąd taka ogromna liczba? Każda większa aglomeracja stawia na ten właśnie dyskont. Ale nie tylko. Wiele z placówek położonych jest na prowincji, gdzie z powodzeniem przynoszą znaczne zyski. Liczba Biedronek w Polsce rośnie właśnie z tego powodu, że właściciel sieci zdecydował się inwestować w rozpoznawalność brandu niezależnie od wielkości miasta. Sklepy pod tym szyldem zlokalizowane są bowiem w ponad 1100 miejscowościach. To ile jest Biedronek w Polsce świadczy o tym, jak dużą popularnością cieszą się wśród konsumentów.

Karta Moja Biedronka

Karta Moja Biedronka to program, który jeszcze mocniej rozpropagował sieć w Polsce i zgromadził rzesze stałych klientów. Zbieranie punktów, rabatów i polowanie na promocyjne ceny to jeden z naszych sportów narodowych. A w czasach obecnej inflacji - szczególnie ważny z uwagi na rosnące ceny towarów i usług.

Moja Biedronka to już nie tylko karta, ale też intuicyjna aplikacja. Ile sklepów Biedronka obsługuje program? Każdy! Użytkownicy każdego dnia mogą korzystać z wyjątkowych rabatów i obniżek. Program Karta Moja Biedronka zgromadził już 14 milionów użytkowników. Z kolei aplikacja mobilna ma już 4 miliony aktywnych klientów. Wzrost liczby Biedronek w Polsce może z kolei wpłynąć na zwiększenie popularności apki i samego programu.

Czy Biedronka to polski sklep?

Mariusz Świtalski – to nazwisko jest niezwykle ważne w historii rozwoju dyskontów w Polsce. Ten przedsiębiorca założył bowiem przed laty sieć Biedronka. Od tamtej pory z roku na rok przybywa placówek pod tym szyldem. Czy Biedronka jest polskim sklepem?

Biedronka jest obecnie bardzo popularna w naszym kraju. Jednak mimo wielu lat obecności na rynku i faktu, że za powstanie sieci w naszym kraju odpowiada Polak – Biedronka nie jest polskim sklepem. Zatem z jakiego kraju pochodzi?

Biedronka – z jakiego kraju?

Wiele osób zastanawia się do kogo należy kapitał sieci. Z jakiego kraju pochodzi? Korzenie jednego z najbardziej znanych dyskontów sięgają zachodniej części Europy, a wręcz najdalej jej wysuniętego zakątka.

Jaki to kraj? Portugalia. Zaledwie 2 lata po stworzeniu szyldu Biedronka przez Świtalskiego, brand został kupiony przez zachodnią spółkę. I to nie byle jaką – firmę, która w Europie działa już od końca XVIII wieku. Dowodem wielkiego sukcesu przedsiębiorstwa jest to, ile Biedronek jest w Polsce.

Biedronka – kto jest właścicielem?

Kto jest właścicielem Biedronki? Jak już zostało wspomniane, jest to portugalskie przedsiębiorstwo, którego nazwa coraz silniej przenika do świadomości polskich konsumentów.

Jeronimo Martins przejęło sieć Biedronka w 1997 roku. Od tego czasu sklepy te mają zachodniego właściciela. Portugalska spółka zaistniała na swoim rynku w 1792 roku. Pomysłodawca biznesu, Jeronimo Martins, otworzył wówczas swój pierwszy sklep w Lizbonie. Historia od tego momentu była dla założyciela spółki bardzo łaskawa.

Zaczęło się od jednego sklepu, później od dostaw na królewski dwór. Potomkowie założyciela Biedronki rozwinęli skrzydła firmie i obecnie przedsiębiorstwo zarabia ok. 385 mln euro rocznie. A większość dochodów to zasługa polskiej części biznesu. Zważając na to ile jest w Polsce Biedronek, zdaje się to być oczywiste.

Może cię zainteresować:


Ciekawostka

Mimo, że Biedronka nie jest polskim sklepem, a w kraju mamy mnóstwo innych popularnych szyldów, to sieć ta inspiruje Polaków w zaskakujący sposób. W 2017 roku w Zawierciu przyszedł bowiem na świat chłopiec, któremu rodzice nadali imiona Jeronimo Martin. Mama malucha potwierdziła, że jest to hołd dla założyciela sieci Biedronka.


Kiedy powstała Biedronka?

Niewiele osób zdaje sobie sprawę, że portugalska sieć z naszym kraju działa już od ponad ćwierćwiecza. Kiedy powstała Biedronka? Dokładnie 27 lat temu – w 1995 roku. Założona przez polskiego biznesmena sieć, stała się 2 lata później własnością Jeronimo Martins. Spółka zainwestowała w rozwój Biedronki i niemalże każdego roku odnosiła i odnosi sukces dzięki wprowadzanym innowacjom i inwestycjom. Ile jest Biedronek w Polsce, tyle udanych inwestycji. 

W 1998 powstała pierwsza marka własna Biedronki. Rok później przedsiębiorstwo świętowało otworzenie 500. placówki pod szyldem dyskontu. Ta liczba podwoiła się już w 2007 roku. Rok 2010 to sukces w postaci objęcia patronatem sponsorskim reprezentacji Polski w piłce nożnej. Pozycję tę spółka utrzymuje po dziś dzień.

Pierwsza Biedronka w Polsce

Dokładnie 4 kwietnia 1995 powstała pierwsza Biedronka w Polsce. Było to w Poznaniu przy ul. Newtona. Wówczas był to zupełnie nowy typ sklepów, z którym polski konsument nie miał wcześniej do czynienia.

W zaledwie 2 lata sieć urosła na tyle, że mogła pochwalić się wynikiem 240 placówek, działających na terenie całego kraju. Prawie 3 dekady później liczbę sklepów podaje się w tysiącach…

Największa Biedronka w Polsce

Sklepy sieci popularne są w całym kraju i zlokalizowane są niemal we wszystkich dużych miastach, a także miasteczkach czy wsiach. Jako jeden z pierwszych dyskontów postawił na różnorodne pod względem zaludnienia miejsca budowy bądź wynajmu powierzchni pod działalność handlową. Oczywiście różnice w możliwościach rozbudowy są oczywiste, więc nie każdy sklep ma taką samą powierzchnię. Gdzie zatem znajduje się największa Biedronka w Polsce?

Największa placówka sieci Biedronka znajduje się w Gdańsku. Jest ona zlokalizowana w centrum handlowym Gildia na Zaspie. Co ciekawe, z całkowitej powierzchni kompleksu – 5 tys. mkw. – jedną czwartą zajmuje właśnie Biedronka. Jest tam jednym z 51 sklepów.

W jakim mieście jest najwięcej sklepów Biedronka?

Sieć stale się rozrasta i odpowiedź na pytanie, w jakim mieście jest najwięcej sklepów Biedronka, nie jest taka oczywista. Trzeba brać też pod uwagę gęstość zaludnienia i faktyczną liczbę placówek.

Czy to na wsiach i w mniejszych miejscowościach jest najwięcej sklepów sieci Biedronka? Okazuje się, że wbrew obiegowej opinii – nie. Liderem w zestawieniu jest największe polskie miasto – Warszawa. Z około 220 dyskontów, które aktualnie działają w stolicy, niemalże 150 jest pod szyldem Biedronki. Jednak jeśli chodzi o nasycenie pod względem zaludnienia, przoduje Poznań, z kilkudziesięcioma placówkami dyskontu.

Biedronka w Polsce - perspektywy na najbliższą przyszłość

Perspektywy rozwoju Biedronki w Polsce w najbliższej przyszłości zależą od wielu czynników, takich jak konkurencja na rynku, zmiany w gustach i potrzebach konsumentów oraz sytuacja ekonomiczna i polityczna kraju. Biedronka może nadal rozwijać się poprzez otwieranie nowych sklepów, rozszerzanie asortymentu i dostosowywanie się do zmian w preferencjach konsumentów.

Sklep Biedronka w Polsce aby utrzymać swoją pozycję na rynku, musi stale dostosowywać się do zmieniającej się sytuacji i konkurencji, oferując atrakcyjne ceny i jakość produktów, oraz inwestując w nowoczesne technologie i rozwiązania logistyczne.

Na korzyść Biedronki na pewno działa duża rozpoznawalność i fakt, że jednym z największych i najbardziej znanych graczy na rynku w Polsce. Sieć sklepów Biedronka jest też dużym rynkiem dla całej branży FMCG w Polsce, a duża dostępność nawet w małych miastach, sprawia, że logo Biedronki jest znane każdemu w Polsce i pozytywnie odbierane.

Podsumowanie

Pierwsza Biedronka w Polsce, która powstała 27 lat temu rozpoczęła „dyskontową rewolucję” w kraju nad Wisłą. Inflacja i otoczenie kryzysów na wielu płaszczyznach może znacząco wpłynąć na popularność tego typu sklepów. Liczba Biedronek w Polsce z pewnością będzie wzrastać, bo jest ku temu nie tylko przestrzeń, ale też potrzeba.


Foto: mat. redakcji