Tesco chce połączyć ze sobą różnych dostawców. Powstał dedykowany internetowy rynek

Tesco chce połączyć ze sobą różnych dostawców. Powstał dedykowany internetowy rynek

Tesco uruchamia internetowy rynek, który ma przyczynić się do obniżenia kosztów oraz zmniejszenia ilości odpadów. W jaki sposób?

Tesco Exchange, bo taką nazwę otrzymał rynek wymiany, będzie wirtualnym miejscem, w którym ponad 3,5 tys. dostawców Tesco będzie mogło sprzedać lub przekazać nadwyżki swoich produktów innym dostawcom. 

Tesco uruchamia wirtualny rynek dla dostawców

Internetowy rynek ma łączyć dostawców, którzy mają zbyt dużo produktu, na przykład upraw, produktów ubocznych, składników lub opakowań, z innymi dostawcami Tesco, którzy tego potrzebują. Oczekuje się, że oszczędności w kosztach produkcji ostatecznie przyniosą korzyści także klientom.

Tesco Exchange to doskonały przykład inicjatywy, którą przemysł spożywczy musi przyjąć i wspierać, aby bezpośrednio zająć się zobowiązaniami dotyczącymi marnotrawienia żywności, gospodarki o obiegu zamkniętym i przejść w kierunku bardziej zrównoważonych i odpornych łańcuchów dostaw.

Dr Julian Parfitt, dyrektor techniczny w Anthesis

W ten sam sposób, w jaki działają rynki konsumenckie, dostawcy mogą zareklamować nadwyżki zapasów na sprzedaż na giełdzie Tesco, wysyłać zapytania i uzgadniać między sobą sprzedaż. Mogą również ustawić alerty informujące o wysłaniu potrzebnych im przedmiotów.

Tesco walczy z marnotrawieniem jedzenia

Nadwyżki lub marnotrawstwo mogą pojawiać się w łańcuchach dostaw żywności z wielu powodów. Długie okresy dobrej pogody mogą powodować, że hodowcy mają więcej produktów niż potrzebują. Ponadto często producenci żywności tworzą produkty uboczne – dla nich bezużyteczne, mogą być wykorzystywane przez innych. 

Nadmiar zapasów lub odpadów u jednego dostawcy może być cennym towarem dla innego. Łącząc ze sobą różnych rolników, producentów i wytwórców, nasi dostawcy mogą znaleźć nowe sposoby na obniżenie rachunków, zmniejszenie ilości odpadów i dalsze dostarczanie naszym klientom wysokiej jakości produktów.

Sarah Bradbury, dyrektor ds. jakości w Tesco

Jednym z pierwszych producentów, którzy postanowili wykorzystać Tesco Exchange był G's Group, który dostarcza do sieci buraki kiszone. Proces produkcyjny pozostawia im tony obierek z buraków, które mogłyby być wykorzystane w gospodarstwie hodowlanym jako pasza dla bydła.


Foto: Unsplash

Reklama