Tesco uruchamia internetowy rynek, który ma przyczynić się do obniżenia kosztów oraz zmniejszenia ilości odpadów. W jaki sposób?
Tesco Exchange, bo taką nazwę otrzymał rynek wymiany, będzie wirtualnym miejscem, w którym ponad 3,5 tys. dostawców Tesco będzie mogło sprzedać lub przekazać nadwyżki swoich produktów innym dostawcom.
Tesco uruchamia wirtualny rynek dla dostawców
Internetowy rynek ma łączyć dostawców, którzy mają zbyt dużo produktu, na przykład upraw, produktów ubocznych, składników lub opakowań, z innymi dostawcami Tesco, którzy tego potrzebują. Oczekuje się, że oszczędności w kosztach produkcji ostatecznie przyniosą korzyści także klientom.
W ten sam sposób, w jaki działają rynki konsumenckie, dostawcy mogą zareklamować nadwyżki zapasów na sprzedaż na giełdzie Tesco, wysyłać zapytania i uzgadniać między sobą sprzedaż. Mogą również ustawić alerty informujące o wysłaniu potrzebnych im przedmiotów.
Tesco walczy z marnotrawieniem jedzenia
Nadwyżki lub marnotrawstwo mogą pojawiać się w łańcuchach dostaw żywności z wielu powodów. Długie okresy dobrej pogody mogą powodować, że hodowcy mają więcej produktów niż potrzebują. Ponadto często producenci żywności tworzą produkty uboczne – dla nich bezużyteczne, mogą być wykorzystywane przez innych.
Jednym z pierwszych producentów, którzy postanowili wykorzystać Tesco Exchange był G's Group, który dostarcza do sieci buraki kiszone. Proces produkcyjny pozostawia im tony obierek z buraków, które mogłyby być wykorzystane w gospodarstwie hodowlanym jako pasza dla bydła.
Foto: Unsplash