Aleksandra Robaszkiewicz, Lidl: Chcemy być realną zmianą i wpłynąć na zdrowie i przyszłość pokoleń

Aleksandra Robaszkiewicz, Lidl: Chcemy być realną zmianą i wpłynąć na zdrowie i przyszłość pokoleń

Jako biznes wiemy o tym, że nie ma innej drogi niż zrównoważona konsumpcja – to jest odpowiedź na problemy aktualnego świata. W Lidlu małymi swoimi działaniami w każdym roku chcemy być tą realną zmianą. Chcemy wpływać na zdrowie i przyszłość pokoleń – powiedziała Alesandra Robaszkiewicz, Head of Corporate Communications and CSR w Lidl Polska.

Dyskusja, podczas której Aleksandra Robaszkiewicz wskazała na kluczowe aspekty w obrębie zrównoważonych zmian konsumpcji i wpływu marek na podejmowanie decyzji zakupowych, była elementem panelu pt. "Innowacyjna marka i jej pozycjonowanie pod względem zrównoważonego rozwoju, czyli co jest ważne dla konsumenta?" podczas konferencji "Zrównoważone innowacje w nowoczesnym biznesie".

Kluczowe zmiany w obszarze nawyków konsumenckich

Edukacja jest absolutnie kluczowym aspektem, aby zmienić postawy konsumenckie – podkreśliła podczas konferencji "Zrównoważone innowacje w nowoczesnym biznesie" Aleksandra Robaszkiewicz, Head of Corporate Communications and CSR w Lidl Polska.

Każdy z nas jest zmianą. Jednak zrównoważona konsumpcja i produkcja, czyli dwunasty cel ONZ, jest kluczowym parametrem, aby zachować bioróżnorodność na lata, na wieki, na przyszłość naszych pokoleń.

Aleksandra Robaszkiewicz, Head of Corporate Communications and CSR w Lidl Polska

Lidl Polska w ramach różnych działań współpracuje z WWF, pozarządową organizacją, której misją jest powstrzymanie degradacji środowiska naturalnego. Jak przyznała prelegentka powołując się na słowa organizacji – nadal jest nadzieja dla świata

Konferencja "Zrównoważone innowacje w nowoczesnym biznesie" odbyła się 25 października 2022 roku w Warszawie (mat. redakcji)

"Można zaprzestać zmianom klimatu, można ochronić gatunki, można zapewnić przyszłość pokoleń w świecie, w którym będą żyły zwierzęta, w którym będą żyły duże ssaki, w którym ryby będą pływały w jeziorach, w rzekach i oceanach. To jest możliwe" – zaznaczyła i zwróciła uwagę na to, że ważną rolę w tej kwestii odgrywa biznes.

Jeśli nie będziemy wspierać bioróżnorodności, biznes po prostu się skończy

Aleksandra Robaszkiewicz zgodziła się z tym, że zrównoważona konsumpcja jest odpowiedzialnością każdego człowieka. Dodała jednak przy tym, że biznes ma na to absolutnie największy wpływ. Chodzi nie tylko o motywację misyjną czy potrzebę spełnienia ważnego celu. Jak zaznaczyła Head of Corporate Communications and CSR w Lidl Polska, jest też inna motywacja, która kieruje firmy w kierunku zrównoważonego rozwoju, absolutnie racjonalna.

Biznes jest w pełni świadomy ograniczoności zasobów na świecie i tego, że jeśli nie będziemy wspierać bioróżnorodności i nie będziemy działać zgodnie ze strategiami wieloletnimi, to za kilkadziesiąt lat nie będziemy mieli czym handlować, bo zabraknie bardzo wielu zasobów.

Aleksandra Robaszkiewicz, Head of Corporate Communications and CSR w Lidl Polska

Jak dodała, etyka ma oczywiście również ogromne znaczenie – jest driverem i znajduje się w świecie wartości konsumentów. "Jednak my, jako biznes, wiemy o tym, że nie ma innej drogi, że ta zrównoważona konsumpcja to jest odpowiedź na problemy aktualnego świata" – podsumowała.

Lidl chce zmienić trend konsumencki

W trakcie trwania panelu dyskusyjnego prelegentka z Lidl Polska zaznaczyła, że wybory konsumenckie oraz codzienna edukacja są kluczowymi kwestiami, jeżeli mówimy o zmianach nawyków. Przyznała przy tym, że jest to zmiana wieloletnia.

Wpływ na nią chce mieć Lidl Polska. Firma wyznaje zasadę, wedle której we wszystkich akcjach, w których klienci otrzymują jakiekolwiek gratyfikacje, Lidl promuje zakup warzyw i owoców. "Chodzi o to, aby to weszło w nawyk, aby trochę zmienić trend zakupowy" – przyznała Aleksandra Robaszkiewicz. A jest co zmieniać.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo:

Według badania, na które powołała się prelegentka, w sezonie zimowym statystyczny Polak kupuje jeden owoc. A jest nim... cytryna do herbaty. "To jest absolutnie za mało, żeby zapewnić zdrowie" – podkreśliła.

My tymi małymi swoimi działaniami w każdym roku chcemy być tą realną zmianą, chcemy wpłynąć na zdrowie i przyszłość pokoleń, na to, żeby Polacy jedli więcej warzyw i owoców.

Aleksandra Robaszkiewicz, Head of Corporate Communications and CSR w Lidl Polska

Panel stanowił część konferencji "Zrównoważone innowacje w nowoczesnym biznesie" w ramach wydarzenia Innovation Day 2022, którego organizatorem jest redakcja ogólnopolskiego miesięcznika Hurt & Detal.


Foto: mat. redakcji

Reklama