Jako biznes wiemy o tym, że nie ma innej drogi niż zrównoważona konsumpcja – to jest odpowiedź na problemy aktualnego świata. W Lidlu małymi swoimi działaniami w każdym roku chcemy być tą realną zmianą. Chcemy wpływać na zdrowie i przyszłość pokoleń – powiedziała Alesandra Robaszkiewicz, Head of Corporate Communications and CSR w Lidl Polska.
Dyskusja, podczas której Aleksandra Robaszkiewicz wskazała na kluczowe aspekty w obrębie zrównoważonych zmian konsumpcji i wpływu marek na podejmowanie decyzji zakupowych, była elementem panelu pt. "Innowacyjna marka i jej pozycjonowanie pod względem zrównoważonego rozwoju, czyli co jest ważne dla konsumenta?" podczas konferencji "Zrównoważone innowacje w nowoczesnym biznesie".
Kluczowe zmiany w obszarze nawyków konsumenckich
Edukacja jest absolutnie kluczowym aspektem, aby zmienić postawy konsumenckie – podkreśliła podczas konferencji "Zrównoważone innowacje w nowoczesnym biznesie" Aleksandra Robaszkiewicz, Head of Corporate Communications and CSR w Lidl Polska.
Lidl Polska w ramach różnych działań współpracuje z WWF, pozarządową organizacją, której misją jest powstrzymanie degradacji środowiska naturalnego. Jak przyznała prelegentka powołując się na słowa organizacji – nadal jest nadzieja dla świata.
"Można zaprzestać zmianom klimatu, można ochronić gatunki, można zapewnić przyszłość pokoleń w świecie, w którym będą żyły zwierzęta, w którym będą żyły duże ssaki, w którym ryby będą pływały w jeziorach, w rzekach i oceanach. To jest możliwe" – zaznaczyła i zwróciła uwagę na to, że ważną rolę w tej kwestii odgrywa biznes.
Jeśli nie będziemy wspierać bioróżnorodności, biznes po prostu się skończy
Aleksandra Robaszkiewicz zgodziła się z tym, że zrównoważona konsumpcja jest odpowiedzialnością każdego człowieka. Dodała jednak przy tym, że biznes ma na to absolutnie największy wpływ. Chodzi nie tylko o motywację misyjną czy potrzebę spełnienia ważnego celu. Jak zaznaczyła Head of Corporate Communications and CSR w Lidl Polska, jest też inna motywacja, która kieruje firmy w kierunku zrównoważonego rozwoju, absolutnie racjonalna.
Jak dodała, etyka ma oczywiście również ogromne znaczenie – jest driverem i znajduje się w świecie wartości konsumentów. "Jednak my, jako biznes, wiemy o tym, że nie ma innej drogi, że ta zrównoważona konsumpcja to jest odpowiedź na problemy aktualnego świata" – podsumowała.
Lidl chce zmienić trend konsumencki
W trakcie trwania panelu dyskusyjnego prelegentka z Lidl Polska zaznaczyła, że wybory konsumenckie oraz codzienna edukacja są kluczowymi kwestiami, jeżeli mówimy o zmianach nawyków. Przyznała przy tym, że jest to zmiana wieloletnia.
Wpływ na nią chce mieć Lidl Polska. Firma wyznaje zasadę, wedle której we wszystkich akcjach, w których klienci otrzymują jakiekolwiek gratyfikacje, Lidl promuje zakup warzyw i owoców. "Chodzi o to, aby to weszło w nawyk, aby trochę zmienić trend zakupowy" – przyznała Aleksandra Robaszkiewicz. A jest co zmieniać.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo:
Według badania, na które powołała się prelegentka, w sezonie zimowym statystyczny Polak kupuje jeden owoc. A jest nim... cytryna do herbaty. "To jest absolutnie za mało, żeby zapewnić zdrowie" – podkreśliła.
Panel stanowił część konferencji "Zrównoważone innowacje w nowoczesnym biznesie" w ramach wydarzenia Innovation Day 2022, którego organizatorem jest redakcja ogólnopolskiego miesięcznika Hurt & Detal.
Foto: mat. redakcji