NielsenIQ: W rok 2023 będziemy wkraczać z innymi priorytetami. Co się zmieni?

NielsenIQ: W rok 2023 będziemy wkraczać z innymi priorytetami. Co się zmieni?

W 2023 rok będziemy wkraczać z zupełnie innymi priorytetami. Już 60% konsumentów planuje oszczędzać na żywności. Średnio co trzeci zmienia miejsce robienia zakupów wybierając to, które oferuje w danym momencie najlepsze promocje – mówiły podczas konferencji "Zrównoważone innowacje w nowoczesnym biznesie" Monika Dyrda, Client Director w NielsenIQ oraz Joanna Rogalska, Knowledge Manager.

Nowe nawyki zakupowe. Liczy się przede wszystkim cena

Pierwszą obawą, na którą w pierwszej połowie roku wskazywali konsumenci jest wojna. Jak wyjaśniła Monika Dyrda, Client Director w NielsenIQ, tego obawia się już praktycznie połowa (49%) Polaków. Kolejne miejsce zajmuje strach przed rosnącymi cenami produktów, a także mediów i paliw. 

Zmiany w obrębie obaw konsumentów bezpośrednio wpływają na ich zachowania zakupowe. Według danych NielsenIQ, już 60% konsumentów planuje oszczędzać na artykułach spożywczych. 32% zmienia sklepy ze względu na to, który ma aktualne najlepsze promocje. Jak komentuje Monika Dyrda, "polski shopper jest shopperem skłonnym do poszukiwania promocji. Jednak obecnie wyraźny wzrost zauważamy właśnie w kontekście zmiany sklepów na te, które mają aktualnie najlepsze promocje". 

Co przyniesie dla handlu 2023?

"W rok 2023 będziemy wkraczać z innymi priorytetami" – przyznała podczas konferencji Joanna Rogalska, Knowledge Manager w NielsenIQ. Według danych agencji, już 1 na 3 Polaków mówi, że zmienił życiowe priorytety w porównaniu do 2019 roku. Przede wszystkim mowa o zdrowiu – psychicznym i fizycznym. W następnej kolejności zmianie uległy takie priorytety jak stabilność finansowa oraz kwestie związane ze środowiskiem i zrównoważonym rozwojem. 

Jak zaznaczyła Joanna Rogalska, "skoro przewartościowaliśmy wiele rzeczy, ma to wpływ na decyzje zakupowe". Według deklaracji konsumentów już 37% przyznaje, że przewartościowało wiele rzeczy w życiu, co już teraz wpływa na ich decyzje zakupowe teraz, ale będzie też wpływało w przyszłości.


Wystąpienie Moniki Dyrdy, Client Director w NielsenIQ oraz Joanny Rogalskiej, Knowledge Manager w NielsenIQ odbyło się w ramach konferencji "Zrównoważone innowacje w nowoczesnym biznesie" podczas Innovation Day 2022.


Foto: wiadomoscispozywcze.pl

Reklama