Przed nami jeden z najważniejszych okrestów w roku dla branży handlowej, ale także wielu kategorii FMCG – czas przedświąteczny. Końcówka roku to najlepszy czas m.in. dla branży winiarskiej, w którym zarówno wina musujące, jak i spokojne, odnotowują znaczące wzrosty sprzedaży.
Które wina trendują w okresie świątecznym?
Anna Pawłowska-Kruzińska, szefowa krajowego trade marketingu w firmie Henkell Freixenet Polska, przyznaje, że IV kwartał roku jest wyjątkowym momentem sprzedażowym m.in. dla marki Mionetto, będącej liderem rynkowym w kategorii prosecco. "Z wielką satysfakcją obserwujemy coraz szersze grono konsumentów, którzy celebrując małe i wielkie momenty, wybierają właśnie Mionetto Prosecco" – dodaje.
Z drugiej natomiast strony, już od września rozpoczyna się sezon na grzane wina. Jak wyjaśnia Anna Pawłowska-Kruzińska, mają one umilać nastrój jesiennych wieczorów i wszelkich okoliczności związanych z nadchodzącą zimową aurą. "Grzane wino jest alkoholem, które konsumentom kojarzy się z atmosferą domowego ciepła. Nasz korzenny Grzaniec Gotycki z pewnością trzeba mieć na sklepowej półce" – zaznacza przedstawicielka Henkell Freixenet Polska.
W tym czasie szczególnie na znaczeniu zyskuje opakowanie
W okresie świątecznym ważna jest nie tylko jakość wina, ale i forma opakowanie – wynika z obserwacji firmy. Jak zaznacza Anna Pawłowska-Kruzińska, w tym czasie konsumenci bardzo sięgają po zestawy prezentowe.
"Zauważyliśmy też, że właśnie w tym czasie niezwykle chętnie wybierane są nasze wina z linii Freixenet, zamknięte w kryształowych, niezwykle eleganckich butelkach. Znajdziemy tam zarówno prosecco czy cavę, jak i wina spokojne – chianti czy pinot grigio. Są idealne zarówno na świąteczny stół, jak i podarowane w prezencie" – dodaje ekspertka.
Foto: StockAdobe(nyul)