Co kupują klienci Aldi przed świętami? Sieć ujawnia dane sprzedażowe

Co kupują klienci Aldi przed świętami? Sieć ujawnia dane sprzedażowe

Marka ALDI przeanalizowała najbardziej wzrostowe kategorie produktowe w swoich sklepach przed świętami. Okazuje się, że w przypadku tych najpopularniejszych klienci sieci potrafią zwiększyć swoje zakupy nawet o 90%.

Przygotowania do Bożego Narodzenia, jak i Wielkanocy, to zawsze najbardziej intensywny czas dla handlu detalicznego. Jako uważny i świadomy przedsiębiorca ALDI analizuje trendy konsumenckie, by wychodzić naprzeciw oczekiwaniom klientów oraz inspirować ich do dalszych zakupów. Dyskonter przyjrzał się, w których kategoriach, w ostatnich latach, odnotował największe wzrosty.

Ciasta na wielkanocnych stołach Polaków

Jak wynika z badań własnych ALDI już nawet 3 tygodnie przed Wielkanocą rośnie sprzedaż w kategoriach, które służą np. do wypieku ciast. I tak: składniki do pieczenia przyjmują wartości dwukrotnie wyższe niż ich średnie obroty. Mowa m.in. o mące, cukrze, proszku do pieczenia). Z kolei masła, mleka i śmietany rosną o 50%.

Klienci ALDI również chętnie korzystają z ciast oferowanych w sklepie – kategoria gotowych wypieków rośnie w tym okresie aż o 90%.

Podczas świąt króluje kaczka

Tradycyjnie wyroby wędliniarskie są grupą, po którą klienci ALDI w okresie przedświątecznym sięgają chętnie, a kategoria ta rośnie o ponad 50%.

Podobnie silne wzrosty dotyczą świeżego mięsa. Co ciekawe, klienci ALDI w tym czasie częściej wybierają mięso z kaczki niż z kurczaka. Specjalnie z myślą o konsumentach, którzy poszukują bardziej wyszukanych smaków w tej kategorii ALDI  włączył w tym roku do oferty także mięso z jelenia, czy królika.

Alkohole i słodycze na specjalne okazje

W okresie świąt także kategoria alkoholi cieszy się dużym zainteresowaniem klientów. Polacy chętniej sięgają po wina (zwykłe oraz musujące) oraz alkohole mocniejsze.

Sporą popularnością cieszą się też różnego rodzaju słodycze. Poza uwielbianymi czekoladami marki własnej i słynnej Orzechowej z okienkiem, klienci najczęściej sięgają po oferty specjalne, okazjonalne słodycze wielkanocne, jak czekoladowe jajka i zajączki.

A co z koszyczkiem? 

ALDI obserwuje również zwiększone zainteresowanie produktami z oferty non-food.Z uwagi na charakter świąt, są to głównie rzeczy, które można ofiarować dzieciom w prezencie, jak zabawki, książki, odzież dziecięca, czy takie, które posłużą do przyrządzenia świątecznych potraw, udekorowania stołu, czy przygotowania tradycyjnego koszyczka.

W tym roku dyskonter przygotował specjalną ofertę dla tych, którzy poszukują gotowych rozwiązań – w ALDI znajdą oni między innymi mini babeczkę gotową do włożenia do koszyczka, ugotowane i już pomalowane jajka, czy małą tradycyjną kiełbasę jałowcową


Fot.: stock.adobe.com/teressa

Reklama