Dino Polska pokazało wyniki finansowe za III kwartał 2022 roku. W tym czasie przychody ze sprzedaży sieci wyniosły 5,4 mld zł. Oznacza to wzrost o ponad 50% względem analogicznego okresu rok wcześniej.
Na koniec września sieć Dino liczyła 2 069 marketów, o 94 więcej niż kwartał wcześniej i o 363 markety więcej niż na koniec września 2021 r. Jednocześnie odnotowano rekordową liczbę klientów.
Dino rośnie kolejny kwartał z rzędu. Sieć pobiła ubiegłoroczne wyniki
W III kwartale 2022 roku przychody Dino Polska były o 54% wyższe niż w analogicznym czasie rok wcześniej. Przełożyło się to na końcowy wynik na poziomie 5,4 mld zł. Równocześnie poziom sprzedaży like-for-like zwiększył się o 33,2% w III kwartale i o 28,3% w pierwszych trzech kwartałach 2022 r.
Dino kontynuuje pozytywny trend. W pierwszej połowie 2022 roku sieć odnotowała wzrost przychodów ze sprzedaży na poziomie 45%. Po trzech kwartałach roku zwiększył się on do 48,5% rok do roku. Co za tym idzie, w okresie od stycznia do września 2022 roku Dino osiągnął przychody na poziomie 14,1 mld zł – a tym samym przekroczył przychody osiągnięte w całym 2021 roku, które wyniosły na koniec grudnia 13,4 mld zł.
Odwiedzalność sklepów Dino zmierza do 2 mln dziennie
Bardzo dobre wyniki widać także w odwiedzalności sklepów Dino. W III kwartale klienci odwiedzali sklepy sieci Dino średnio ponad 1,6 mln razy dziennie, podczas gdy o przekroczeniu na stałe progu 1 mln klientów dziennie firma informowała zaledwie w drugim kwartale 2021 r.
"Skala naszej działalności rośnie w szybkim tempie. Jest to efektem przyjętego przez nas modelu biznesowego i unikalnego formatu sklepów Dino, który jesteśmy w stanie otwierać blisko miejsc zamieszkania klientów. Codziennie rano do naszych marketów trafia nowa dostawa produktów świeżych, dzięki czemu zapewniamy ich najwyższą jakość. Równocześnie staramy się prowadzić firmę w sposób efektywny i oszczędny, dzięki czemu możemy oferować naszym klientom niskie ceny i atrakcyjne promocje" – komentuje Michał Krauze, członek zarządu Dino Polska.
Ponad miliard złotych na nowe markety Dino
Łączne nakłady inwestycyjne na rozwój Dino Polska wyniosły w III kwartale 2022 r. prawie 400 mln zł, a narastająco od początku roku osiągnęły 1,1 mld zł. Zostały one przeznaczone głównie na uruchomienie nowych marketów Dino i stworzenie w ten sposób kolejnych 6 tys. miejsc pracy w pierwszych trzech kwartałach bieżącego roku. Na koniec września sieć liczyła już 2 069 sklepów.
Dino Polska konsekwentnie obniża intensywność wpływu prowadzonej działalności na środowisko naturalne. Moc należących do Spółki instalacji generujących energię elektryczną z odnawialnych źródeł energii wzrosła z 29 MW na koniec 2021 r. do 53 MW na koniec września 2022 r. Umożliwiło to wyprodukowanie 34,5 GWh energii z OZE, o 2,6 razy więcej niż w pierwszych trzech kwartałach 2021 r. Emisja szkodliwych substancji do atmosfery zmniejszyła się dzięki temu o około 24 tys. ton CO2.
Foto: mat. prasowe