Podwyżka cen przyczyniła się do wzrostów sprzedaży Unilevera. Producent pokazał wyniki za III kw.

Podwyżka cen przyczyniła się do wzrostów sprzedaży Unilevera. Producent pokazał wyniki za III kw.

Unilever zakończył trzeci kwartał 2022 roku ze wzrostem sprzedaży na poziomie 10,6%, do którego przyczyniły się dalsze wzrosty cen. Wyzwania związane z wysoką inflacją utrzymają się w 2023 roku – przyznał Alan Jope, dyrektor generalny Unilever.

Obroty producenta w trzecim kwartale roku wzrosły o 17,8% przy jednoczesnym bazowym wzroście sprzedaży o 10,6%. Mimo podwyżki cen na poziomie 12,5% – Unilever odnotował niewielki negatywny wpływ na wolumen, który wyniósł -1,6%. 

Wzrost w każdej grupie biznesowej

Unilever osiągnął wzrost w każdej z pięciu grup biznesowych. "Osiągnęliśmy wzrost w każdej z naszych pięciu grup biznesowych, na czele z dobrymi wynikami naszych ponad miliardowych marek, które w ciągu kwartału wzrosły o 14%. Silne ceny pozwalają nam nadal zwiększać inwestycje w nasze marki" – skomentował ustępujący dyrektor generalny firmy, Alan Jope.

Uroda i dobre samopoczucie wzrosły o 6,7%, napędzane przez cenę z nieznacznie ujemnym wolumenem, głównie ze względu na podstawową pielęgnację skóry i włosów. Sprzedaż bazowa środków higieny osobistej wzrosła o 8,9%, co było spowodowane wyższymi cenami i niższym spadkiem wolumenu, ponieważ dezodoranty powróciły do ​​wzrostu wolumenu.

Pielęgnacja domu zapewniła 13,6% USG przy spadku wolumenu o 3,6%, podejmując najwyższe działania cenowe, biorąc pod uwagę narażenie na wzrost kosztów nakładów. Żywienie wzrosło o 11,8% przy praktycznie płaskim wolumenie dzięki dobrym wynikom w zakresie dressingów i rozwiązań do żywności. Kategoria lodów poprawiła sprzedaż bazową o 13,2%, napędzaną dwucyfrowym wzrostem cen zarówno w sprzedaży detalicznej, jak i poza domem. Wolumen wzrósł o 1%, do czego przyczynił się silny sezon letni w Europie w porównaniu z poprzednim rokiem.

Unilever spodziewa się dalszego wzrostu kosztów i cen w 2023 roku

Producent oczekuje bazowego wzrostu sprzedaży za cały 2022 rok na poziomie przekraczającym 8%. Presja kosztowa przeniesie się do 2023 roku – spodziewa się Unilever. 

Firma stawia obecnie na inwestycje, które wpłyną na dalszy wzrost. "W drugiej połowie 2022 r. spodziewamy się wzrostu wydatków na markę i marketing, badania i rozwój oraz nakłady inwestycyjne, podobnie jak w pierwszej połowie" – informuje producent.

Unilever spodziewa się całorocznej bazowej marży operacyjnej na poziomie 16%. "Globalne perspektywy makroekonomiczne pozostają mieszane i spodziewamy się, że wyzwania związane z wysoką inflacją utrzymają się w 2023 r. Zapewnienie stałego wzrostu pozostaje naszym priorytetem” – komentuje Alan Jope.


Foto: mat. prasowe

Reklama