Rekordowy rok w HELIO. Sprzedaż spółki przekroczyła poziom 300 mln zł

Rekordowy rok w HELIO. Sprzedaż spółki przekroczyła poziom 300 mln zł

HELIO zakończyło 30 rok działalności z rekordowymi przychodami ze sprzedaży, które po raz pierwszy w historii przekroczyły poziom 300 mln zł. "Dzięki osiągniętej ekonomii skali działalności oraz podjętym działaniom optymalizacyjnym, mimo niekorzystnych czynników zewnętrznych zdołaliśmy poprawić rentowność EBITDA, a w konsekwencji uzyskać zysk netto na zeszłorocznym, rekordowym poziomie" – przekazał w liście prezes zarządu HELIO, Leszek Wąsowicz. 

Wyniki finansowe HELIO 2021/22

HELIO opublikowało sprawozdanie finansowe za rok obrotowy zakończony w czerwcu 2022 roku. W tym czasie spółka wypracowała ponad 311 mln zł sprzedaży netto, co przełożyło się na blisko 15% wzrost względem analogicznego okresu rok wcześniej. Spółka zakończyła ten rok zyskiem netto na poziomie 12,9 mln zł.

Wszystko zaczęło się w 1992 roku...

Ten rok był wyjątkowy dla HELIO nie tylko z powodu rekordowej sprzedaży, ale także jubileuszu – 30-lecia działalności. Jak wspomina w liście prezes zarządu spółki, Leszek Wąsowicz, jesienią 1992 roku, kiedy rozpoczęła się ta "bakaliowa przygoda" nikt nie przypuszczał, do jakich rozmiarów urośnie firma.

Choć trudno mi w to uwierzyć, to już 30 lat odkąd razem z Żoną, sprawującą w Spółce po dziś dzień funkcję Wiceprezesa, stawialiśmy pierwsze kroki w biznesie. Gdy jesienią 1992 roku zaczynaliśmy naszą „bakaliową przygodę” w warszawskiej kawalerce, żadne z nas nie przypuszczało, że nasza firma stanie się w XXI wieku znanym na całym świecie importerem bakalii, dysponującym nowoczesnym i jednym z największych zakładów w branży w Europie, zaś jej akcje notowane będą na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie.

Leszek Wąsowicz, prezes zarządu HELIO

30 lat później...

30 lat po rozpoczęciu działalności firma notuje rekordowe wyniki – mimo bardzo trudnego otoczenia rynkowego. Jak jednak podkreślił w liście prezes spółki, nie było to łatwe zadanie.

Inflacja, deprecjacja złotego, rosnące ceny energii i paliw, transportu, topniejąca marża brutto ze sprzedaży, czy w końcu rosnące dynamicznie stopy procentowe nie były naszymi sprzymierzeńcami. Z taką skalą podwyżek nie mieliśmy jeszcze do czynienia w naszej 30-letniej działalności.

Leszek Wąsowicz

Jak zaznacza prezes HELIO, firma, na ile to możliwe, stara się neutralizować ciężar podwyżek dla odbiorców i finalnych konsumentów. "Bardzo ostrożnie podchodzimy bowiem do przenoszenia podwyżek na odbiorców, chcąc łagodzić wpływ inflacji na konsumentów" – zaznacza Wąsowicz.

Jak podsumowuje prezes, mimo rosnącego znaczenia ceny, to zaufanie do producenta i gwarancja dobrej jakości są szczególnie teraz ważne dla racjonalnego konsumenta.


Foto: Leszek Wąsowicz, prezes zarządu HELIO (mat. prasowe)

Reklama