Jeronimo Martins pokazało wyniki finansowe. Biedronka z dwucyfrowym wzrostem sprzedaży

Jeronimo Martins pokazało wyniki finansowe. Biedronka z&nbspdwucyfrowym wzrostem sprzedaży

Właściciel Biedronki, portugalski koncern Jeronimo Martins, zwiększył zysk netto o 29,3% po dziewięciu miesiącach 2022 roku. W tym czasie Biedronka odnotowała 23% wzrost sprzedaży w walucie lokalnej.

Wyniki finansowego Jeronimo Martins

Jeronimo Martins zakończyło dziewięć miesięcy 2022 roku z łączną sprzedażą na poziomie 18,3 mld EUR. Oznacza to wzrost o 21% względem analogicznego okresu rok wcześniej. W tym czasie EBITDA wzrosła o 17,8% do 1,3 mld EUR.

Właściciel Biedronki pochwalił się także wzrostami zysku netto, które po dziewięciu miesiącach wyniosły 419 mln EUR, co oznacza wzrost na poziomie 29,3%.

Firma zwróciła w komunikacie uwagę na podwyżki cen związane z kryzysem żywnościowym i energetycznym, które w dalszym ciągu wpływają na międzynarodowy krajobraz i trzy kraje, w których funkcjonuje Jeronimo Martins.

"Wobec gwałtownych wzrostów cen żywności i energii, które zmniejszają siłę nabywczą gospodarstw domowych, zdecydowaliśmy się we wszystkich spółkach grupy w jak największym stopniu ograniczyć wzrost cen w naszych sklepach, akceptując obniżkę marż jako procent sprzedaży" – wyjaśnił Pedro Soares dos Santos, szef grupy.

Jakie zyski ma Biedronka?

Pomimo rosnącej wrażliwości na ceny wśród polskich konsumentów, wydatki na żywność odnotowały solidną ewolucję – czytamy w komunikacie grupy. Jak wyjaśnia właściciel Biedronki, przyczynił się do tego napływ ukraińskich uchodźców oraz pakiet wsparcia realizowany przez polski rząd.

Przełożyło się to dla Biedronki na 23% wzrost sprzedaży w walucie lokalnej. Jednocześnie wzrost sprzedaży porównywalnej (LFL) wyniósł 19,5%, osiągając poziom 12,7 mld EUR. W porównaniu do pierwszych dziewięciu miesięcy 2021 roku, dyskonter zwiększył sprzedaż o około 2 mld EUR.

W okresie pierwszych dziewięciu miesięcy roku podczas których Jeronimo Martins osiągnął 18,3 mln EUR sprzedaży i 419 mln EUR zysku netto, sieć sklepów Biedronka odpowiadała za 69,2% całkowitej sprzedaży Grupy.

Ile jest sklepów Biedronka w Polsce w 2022 roku?

Od stycznia do września Biedronka otworzyła 65 sklepów i przemodelowała 252 lokalizacje. Jednocześnie dyskonter zamknął 11 miejsc. Przełożyło się to na łączną liczbę sklepów Biedronka, która wyniosła we wrześniu 3304, wobec 3250 sklepów na koniec 2021 roku.

Łączna powierzchnia sprzedaży, jaką dysponuje dyskonter wyniosła po dziewięciu miesiącach roku ponad 2,2 mln mkw. 


Foto. mat. redakcji

Reklama