Właściciel Biedronki, portugalski koncern Jeronimo Martins, zwiększył zysk netto o 29,3% po dziewięciu miesiącach 2022 roku. W tym czasie Biedronka odnotowała 23% wzrost sprzedaży w walucie lokalnej.
Wyniki finansowego Jeronimo Martins
Jeronimo Martins zakończyło dziewięć miesięcy 2022 roku z łączną sprzedażą na poziomie 18,3 mld EUR. Oznacza to wzrost o 21% względem analogicznego okresu rok wcześniej. W tym czasie EBITDA wzrosła o 17,8% do 1,3 mld EUR.
Właściciel Biedronki pochwalił się także wzrostami zysku netto, które po dziewięciu miesiącach wyniosły 419 mln EUR, co oznacza wzrost na poziomie 29,3%.
Firma zwróciła w komunikacie uwagę na podwyżki cen związane z kryzysem żywnościowym i energetycznym, które w dalszym ciągu wpływają na międzynarodowy krajobraz i trzy kraje, w których funkcjonuje Jeronimo Martins.
"Wobec gwałtownych wzrostów cen żywności i energii, które zmniejszają siłę nabywczą gospodarstw domowych, zdecydowaliśmy się we wszystkich spółkach grupy w jak największym stopniu ograniczyć wzrost cen w naszych sklepach, akceptując obniżkę marż jako procent sprzedaży" – wyjaśnił Pedro Soares dos Santos, szef grupy.
Jakie zyski ma Biedronka?
Pomimo rosnącej wrażliwości na ceny wśród polskich konsumentów, wydatki na żywność odnotowały solidną ewolucję – czytamy w komunikacie grupy. Jak wyjaśnia właściciel Biedronki, przyczynił się do tego napływ ukraińskich uchodźców oraz pakiet wsparcia realizowany przez polski rząd.
Przełożyło się to dla Biedronki na 23% wzrost sprzedaży w walucie lokalnej. Jednocześnie wzrost sprzedaży porównywalnej (LFL) wyniósł 19,5%, osiągając poziom 12,7 mld EUR. W porównaniu do pierwszych dziewięciu miesięcy 2021 roku, dyskonter zwiększył sprzedaż o około 2 mld EUR.
W okresie pierwszych dziewięciu miesięcy roku podczas których Jeronimo Martins osiągnął 18,3 mln EUR sprzedaży i 419 mln EUR zysku netto, sieć sklepów Biedronka odpowiadała za 69,2% całkowitej sprzedaży Grupy.
Ile jest sklepów Biedronka w Polsce w 2022 roku?
Od stycznia do września Biedronka otworzyła 65 sklepów i przemodelowała 252 lokalizacje. Jednocześnie dyskonter zamknął 11 miejsc. Przełożyło się to na łączną liczbę sklepów Biedronka, która wyniosła we wrześniu 3304, wobec 3250 sklepów na koniec 2021 roku.
- To może Cię zainteresować: Biedronka otwiera nowe centrum dystrybucyjne. Będzie obsługiwać 250 sklepów
Łączna powierzchnia sprzedaży, jaką dysponuje dyskonter wyniosła po dziewięciu miesiącach roku ponad 2,2 mln mkw.
Foto. mat. redakcji