IKEA odświeża ofertę spożywczą. Do 2025 roku 50% dań będzie pochodzenia roślinnego

IKEA odświeża ofertę spożywczą. Do 2025&nbsproku 50%&nbspdań będzie pochodzenia roślinnego

IKEA odświeża swoją ofertę spożywczą. Sieć planuje sporo nowości i coraz mocniej stawia na dania wegetariańskie.

Jeszcze w październiku w ofercie spożywczej IKEA pojawią się m.in. nowe odsłony klasycznych produktów. Dodatkowo przygotowano polską ofertę sezonową. Sieć chce także zwiększyć dostępność żywności roślinnej.

Nowości w menu IKEA: nowe odsłony produktów i polska oferta sezonowa

Od 11 października br. IKEA planuje wprowadzić wiele nowości do swojej oferty spożywczej. Będą to zarówno nowe odsłony klasycznych produktów, jak na przykład dania z klopsikami wegetariańskimi czy łososiem, ale dodatkowo przygotowano polską ofertę sezonową, w której znajdą się m.in. zupa dyniowa, grzybowa, pierogi z kurkami i sosem, sałatka z pieczoną dynią, karmelizowaną śliwką i serem pleśniowym. 

Roślinne posiłki do 2025 roku będą stanowiły 50% menu w IKEA

IKEA sprawia, że żywność pochodzenia roślinnego jest bardziej dostępna i przystępna cenowo. Od 1 października wszystkie rynki Grupy Ingka (największego detalisty IKEA) będą oferować żywność pochodzenia roślinnego po tej samej lub niższej cenie niż alternatywy mięsne. Celem jest, aby do 2025 roku 50% głównych posiłków oferowanych w restauracji było pochodzenia roślinnego.

Obecnie co piąty klops na talerzach w naszej restauracji jest bezmięsny, a co siódmy hot dog sprzedawany w Bistro jest wegetariański. Nasi klienci, mimo że spożywają coraz więcej dań wegetariańskich i wegańskich, mogą wybierać także tradycyjną, opartą na mięsie kuchnię, a najchętniej wybierają nasze klasyczne klopsiki mięsne.

Krzysztof Hernik, Krajowy Lider ds. Komercyjnych w IKEA Food

IKEA jest zdeterminowana bardziej niż kiedykolwiek, by przyczyniać się do ograniczenia globalnego ocieplenia poprzez dążenie do zmniejszenia o połowę emisji gazów cieplarnianych do 2030 r. Sieć chce oferować swoim konsumentom różnorodne wybory żywieniowe, także zdrowsze i roślinne alternatywy w przystępnej cenie.


Foto: IKEA

Reklama