Po panice cukrowej nie ma śladu? Sprzedaż spadła, ale znacznie wzrosły ceny

Po panice cukrowej nie ma śladu? Sprzedaż spadła, ale znacznie wzrosły ceny

Po lipcowej panice cukrowej nie ma już praktycznie śladu. Sieci handlowe, które wprowadziły wtedy limity zakupu, teraz je znoszą. Problemy z dostępnością tego towaru poszły w niepamięć. Zmieniła się jednak cena. I to znacznie.

Dwukrotny wzrost ceny cukru

Według najnowszych danych PIH i CMR Panel, sprzedaż cukru w sklepach małoformatowych spadła w sierpniu br. Względem analogicznego miesiąca w 2021 r. spadek wyniósł aż 16%. Wiele wskazuje na to, że konsumenci po utworzeniu zapasów tego towaru w lipcu, w kolejnym miesiącu nie mieli potrzeby kupowania cukru. Stąd też znaczny spadek względem ubiegłego roku. 

Jest jednak również druga, ważna kwestia, która wpływa na zakupy Polaków – mianowicie cena. Klienci sklepów małoformatowych w sierpniu br. musieli zapłacić za cukier ponad dwa razy więcej niż w 2021 roku. 

Polacy nie chcą kupować drogich produktów

Co ciekawe, jak wskazują dane PIH i CMR Panel, cukier nie jest jedyny produktem, który odnotował spadki sprzedaży. W przeliczeniu na litry i kilogramy równie pesymistyczne wyniki otrzymano w przypadku innych drożejących kategorii, takich jak mąki, makaron, olej czy masło.

Za przykład posłużyć może masło, którego w sierpniu klienci sklepów małoformatowych kupili o 23% mniej kilogramów niż rok wcześnie, chociaż wydali na nie aż o 18% więcej.


Badaniem zostały objęte sklepy małoformatowe do 300 mkw. tj.: małe sklepy spożywcze do 40 mkw., średnie sklepy spożywcze 41-100 mkw., duże sklepy spożywcze 101-300 mkw., specjalistyczne sklepy alkoholowe.


Foto: wiadomoscispozywcze.pl

Reklama