Po lipcowej panice cukrowej nie ma już praktycznie śladu. Sieci handlowe, które wprowadziły wtedy limity zakupu, teraz je znoszą. Problemy z dostępnością tego towaru poszły w niepamięć. Zmieniła się jednak cena. I to znacznie.
Dwukrotny wzrost ceny cukru
Według najnowszych danych PIH i CMR Panel, sprzedaż cukru w sklepach małoformatowych spadła w sierpniu br. Względem analogicznego miesiąca w 2021 r. spadek wyniósł aż 16%. Wiele wskazuje na to, że konsumenci po utworzeniu zapasów tego towaru w lipcu, w kolejnym miesiącu nie mieli potrzeby kupowania cukru. Stąd też znaczny spadek względem ubiegłego roku.
Jest jednak również druga, ważna kwestia, która wpływa na zakupy Polaków – mianowicie cena. Klienci sklepów małoformatowych w sierpniu br. musieli zapłacić za cukier ponad dwa razy więcej niż w 2021 roku.
Polacy nie chcą kupować drogich produktów
Co ciekawe, jak wskazują dane PIH i CMR Panel, cukier nie jest jedyny produktem, który odnotował spadki sprzedaży. W przeliczeniu na litry i kilogramy równie pesymistyczne wyniki otrzymano w przypadku innych drożejących kategorii, takich jak mąki, makaron, olej czy masło.
- To może Cię zainteresować: Czy sieci złamały prawo reglamentując cukier? Sprawę komentuje UOKiK
Za przykład posłużyć może masło, którego w sierpniu klienci sklepów małoformatowych kupili o 23% mniej kilogramów niż rok wcześnie, chociaż wydali na nie aż o 18% więcej.
Badaniem zostały objęte sklepy małoformatowe do 300 mkw. tj.: małe sklepy spożywcze do 40 mkw., średnie sklepy spożywcze 41-100 mkw., duże sklepy spożywcze 101-300 mkw., specjalistyczne sklepy alkoholowe.
Foto: wiadomoscispozywcze.pl