Burger King ogłosił zawarcie umowy z McWin. Dotyczy ona master franczyzy i rozwoju, którego celem jest umocnienie marki w Polsce. Projekt zakłada m.in. otwarcie ponad 200 nowych restauracji. Ma być ważną częścią większego planu ekspansji w Europie Środkowo-Wschodniej.
McWin, prywatna firma inwestycyjna specjalizująca się w branży gastronomicznej i technologii żywności, będzie zarządzać marką w Polsce, która jest obecna w kraju od 2007 roku, w tym obecnymi franczyzobiorcami, a po przejęciu BK SEE Poland S.A. rozpocznie swoje zaangażowanie w działalność 20 lokali.
Ambitne plany rozwoju marki Burger King w Polsce
Firma McWin będzie odpowiadać za dalszy rozwój marki Burger King w Polsce jako nowy master-franczyzobiorca. "Postrzegamy ten projekt jako ważną część większego planu ekspansji w Europie Środkowo-Wschodniej, która umożliwi nam promowanie naszej kultowej marki i serwowanie naszych pysznych posiłków większej liczbie klientów niż kiedykolwiek" – przyznał David Shear, prezes Burger King International Markets.
Umowa pomiędzy firmami przewiduje uruchomienie ponad 200 restauracji. McWin jest prywatną firmą inwestycyjną, która specjalizuje się w branży gastronomicznej i technologii żywności. Na jej czele stoją Henry McGovern, założyciel AmRest Holdings oraz Stephen K. Winegara, udziałowiec i członek starszej kadry zarządzającej Zena Group oraz założyciel Restauravia Grupo Empresarial.
Burger King idzie śladem McDonald's. Firma stawia na cyfryzację
Henry McGovern, partner i założyciel McWin, zaznaczył natomiast, że w ramach współpracy firma będzie kłaść nacisk na poprawę poziomu cyfryzacji i zrównoważonego rozwoju marki Burger King w Polsce.
W nowych restauracjach Burger King znajdą się cyfrowe ekrany do zamawiania, mobilne zamówienia, obsługa kelnerska i dostawy, aby goście mogli wygodnie cieszyć się posiłkami BK na sposób, który preferują.
"Jest to nasza pierwsza inwestycja z funduszu McWin Restaurant Fund o wartości 525 mln dolarów, którą sfinalizowaliśmy kilka tygodni temu. Jesteśmy niezmiernie dumni z możliwości poszerzania zasięgu marki Burger King w Polsce, wykorzystując przy tym synergię całej platformy McWin" – dodał.
System Burger King działa w ponad 18 700 lokalizacjach w ponad 100 krajach. Niemal wszystkie restauracje Burger King® są prowadzone przez niezależnych franczyzobiorców, przy czym wielu z nich prowadzi firmy rodzinne, które są obecne na rynku od dziesięcioleci.
Źródło: PAPMediaroom/Business Wire
Foto: Pixabay