W ostatnich dniach MediaMarkt zaskoczył wszystkich – jego Facebookowy profil przejął…Media Marek!
Jako pierwsza marka w Polsce MediaMarkt wprowadził wirtualnego tech-eksperta, wkraczając tym samym na nowy poziom komunikacji i kreując nowe trendy.
Skąd wziął się pomysł na wirtualnego influencera? Postępująca digitalizacja, w tym rozwój sztucznej inteligencji otwierają przed nami nowe możliwości w różnych obszarach życia. Nikogo dziś już nie dziwi przenoszenie aktywności do Internetu oraz przenikanie się świata realnego i wirtualnej rzeczywistości. Świat technologii zmienia się w niesamowitym tempie, co chwilę zaskakując nas nowymi trendami. Jednym z nich jest powstanie wirtualnych influencerów, którzy zdobywają coraz większą popularność, szczególnie w krajach azjatyckich.
Wirtualny influencer?
To cyfrowa postać wykreowana na człowieka. Stoi za nim twórca odpowiadający za jego wygląd, zachowania oraz treści prezentowane przez awatara na swoim portalu. Firmy świadome tego trendu tworzą własnych bohaterów lub współpracują z już istniejącymi, „niezależnymi” influencerami przy kampaniach reklamowych. Z tym interesującym zjawiskiem możemy się spotkać coraz częściej również w krajach europejskich.
MediaMarkt znany jest z niestandardowych, inspirujących fanów marki działań. Tym razem jako pierwszy w Polsce wprowadził brand hero marki - wirtualnego tech-eksperta Media Marka.
Kim jest MediaMarek?
Marek to 35-letnia wirtualna, męska postać, przed którą nowe technologie nie mają żadnych tajemnic. Zna najnowsze trendy i lifehacki, a jego rekomendacje pomagają ułatwić życie oraz doświadczać więcej i mocniej. Prezentuje się zawsze w jednej ze swoich stylizacji w modnych odcieniach czerwieni. Jego osobowość to połączenie najlepszych cech influencerów technologicznych - jest źródłem informacji o nowinkach, promocjach i smart shopping.
MediaMarkt od lat wyznacza trendy, inspirując użytkowników nowych technologii do odkrywania nieograniczonych możliwości nowoczesnej elektroniki. Zaangażowanie wirtualnego influencera pozwoli marce jeszcze bardziej zbliżyć się do klientów i zapoznać z szeroką ofertą produktów i usług sieci sprzedaży. Nowy członek zespołu – Media Marek będzie wspierał markę w jej komunikacji w mediach społecznościowych, będąc bliżej fanów marki.