MediaMarkt – partner w&nbspbiznesie

Rosnąca inflacja to zmartwienie nie tylko konsumentów, ale też przedsiębiorców. W tych czasach na wagę złota jest współpraca ze wspierającymi partnerami. Na ten temat rozmawiamy z Danielem Mikołajczykiem, dyrektorem operacyjnym sieci MediaMarkt.

Jak w czasach rosnącej inflacji być dobrym partnerem biznesowym? 

Dobry, a więc profesjonalny i wiarygodny partner w biznesie potrzebny jest zawsze, a tym bardziej w tak wymagających czasach. Dojrzałość biznesowa wsparta kompletną ofertą produktów i usług oraz kompetentnym zespołem partnera gwarantuje klientom instytucjonalnym i biznesowym właściwe zrozumienie ich potrzeb i uzyskanie możliwie najlepszych rozwiązań, dopasowanych do specyfiki prowadzonej działalności i aktualnej sytuacji.

Szczególnie ważne jest to w zakresie zaopatrzenia w nowe technologie – konieczna jest kompleksowa obsługa, obejmująca ofertę produktów, dopasowanych usług czy propozycji finansowania. Taka profesjonalna obsługa skraca ścieżkę zakupową i – co nie mniej ważne – nie kończy się z chwilą dokonania zakupu. W MediaMarkt dedykowany opiekun biznesowy wspiera partnera również w trakcie użytkowania sprzętu, monitorując jego ewoluujące potrzeby.

Czy w związku z sytuacją geopolityczną i innymi trudnościami zmieniliście sposób działania lub podejście do współpracy? 

Nieustannie rozwijamy się i dostosowujemy do zmieniających się na rynku warunków oraz potrzeb klientów – zarówno indywidualnych, jak i biznesowych. Szukamy najbardziej optymalnych i skutecznych rozwiązań, a oferowane przez nas usługi, fachowe doradztwo i profesjonalna obsługa pozostają zawsze na najwyższym poziomie. Chcemy być pierwszym wyborem dla klientów, dlatego zapewniamy im wyjątkowe doświadczenia zakupowe w modelu omnichannel.

Pracujemy intensywnie we wszystkich obszarach – wdrażamy innowacje w infrastrukturze e-commerce, optymalizujemy i usprawniamy procesy zakupowe i logistykę, a także stale rozwijamy naszą ofertę produktów i usług, aby jak najlepiej odpowiadać na aktualne potrzeby klientów, nie tracąc z pola widzenia perspektyw ich dalszego rozwoju i przewidując ich przyszłe potrzeby. 

Jakie formy wsparcia dla przedsiębiorców oferujecie?

Naszym niewątpliwym atutem jest kompleksowe podejście do potrzeb i oczekiwań klientów. Te potrzeby są różne w zależności od wielu czynników, takich jak chociażby rodzaj działalności czy struktura firmy, dlatego też nasza oferta jest zawsze dopasowana do wymagań konkretnego klienta. W MediaMarkt oferujemy profesjonalne wsparcie opiekuna biznesowego, aby jak najlepiej poznać i odpowiedzieć na potrzeby klienta B2B.

Oprócz szerokiej oferty produktowej oferujemy również odroczony termin płatności, zarówno dla administracji państwowej, jak i firm. Procedura dla nowych klientów została tak uproszczona, że decyzja odnośnie warunków następuje w ciągu jednego dnia. Kolejną formą wsparcia dla przedsiębiorców jest leasing, którą oferujemy niezależne od okresu i rodzaju prowadzonej działalności. Jest to szybkie i proste rozwiązanie, nie wymaga żadnych wniosków ani dokumentów, a weryfikacja odbywa się w specjalnej aplikacji online. 

Na co przede wszystkim zwracają uwagę przedsiębiorcy? Cena, szerokość oferty, forma wsparcia...?

Dla przedsiębiorców ważna jest przede wszystkim kompleksowość i jakość obsługi. Cena jest oczywiście ważnym aspektem, jednak klienci biznesowi i instytucjonalni oczekują przede wszystkim pełnego wsparcia w całej ścieżce zakupowej i dostępności produktów. Szerokość naszej oferty daje klientom praktycznie nieograniczone możliwości i spełni oczekiwania nawet najbardziej wymagającego przedsiębiorcy.

Ważne jest również zapewnienie dopasowanych usług, które pomogą możliwie efektywnie i bezproblemowo korzystać z zakupionych sprzętów. Budując trwałe, oparte na profesjonalizmie i zaufaniu relacje biznesowe wspieramy wzrost biznesu naszych partnerów. To wartość, która ma szczególne znaczenie w obliczu zmieniających się warunków rynkowych.

Na jakie działania kładziecie obecnie nacisk? W jakim kierunku rozwijać się będzie w najbliższych miesiącach/latach MediaMarkt?

Konsekwentnie rozwijamy nasz model omnichannel, skutecznie docierając z ofertą naszych produktów i usług do szerokiej grupy użytkowników nowych technologii.

Intensywnie pracujemy nad doskonaleniem doświadczeń zakupowych naszych klientów, między innymi poprzez rozwój kompleksowej oferty, usprawnienie procesów, logistyki, optymalizacji kosztów czy poprawy funkcjonalności sklepu internetowego. Jako europejski lider na rynku dystrybucji elektroniki użytkowej chcemy być wzorem do naśladowania dla całej branży.

Prowadzimy i rozwijamy nasz biznes w sposób zrównoważony, będąc odpowiedzialnym przedsiębiorstwem, partnerem dla klientów i dostawców, a także odpowiedzialnym pracodawcą. Stale poszerzamy ofertę urządzeń przyjaznych środowisku naturalnemu, zużywających mniej energii elektrycznej i wody. Zachęcamy klientów do wybierania produktów i usług, które wspierają styl życia zgodny z zasadami zrównoważonego rozwoju. 

 

Reklama